המחבל שדקר את הזוג כדורי הי”ד הורשע ברצח בנסיבות מחמירות

לאחר פיענוח רצח תמר ויהודה כדורי הי"ד ב-2019: המחבל ווסים א-סעיד הודה בחקירתו בשב"כ כי הוא תומך דאעש • הודה גם בפציעתה של הנערה הדר בצלאל ורצח איוון טרנובסקי •  "חיפשתי קורבנות יהודים, רציתי לרצוח גבר או אישה - אבל לא ילדים"
חיים טוויל
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 10:10

המחבל ווסים א-סעיד, תושב חברון תומך דאעש, שנאשם כי רצח באכזריות בדקירות את בני הזוג תמר ויהודה כדורי הי”ד בביתם בשכונת ארמון הנציב בירושלים ב-2019 –  הורשע היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים ברצח בנסיבות מחמירות.

לאחר פיענוח הרצח ב-2022, הודה א-סעיד בחקירתו בשב”כ, כי הוא תומך דאעש. כמו כן הודה בפציעתה של הנערה הדר בצלאל ורצח איוון טרנובסקי.

בחקירתו סיפר א-סעיד כי החליט לרצוח יהודים – “אבל לא מספר את זה לאף אחד. זה רק ביני לבין האלוהים שלי. החלטתי שהמדינה האיסלאמית היא הדרך שלי. חיפשתי קורבנות יהודים, רציתי לרצוח גבר או אישה – אבל לא ילדים”.

במהלך המשפט התברר כי ב-2014 נשבע אסעיד אמונים לארגון הטרור דאע”ש. ב-8 בינואר 2019 נכנס אל שטח ישראל כאשר הוא נושא שתי סכינים וזאת במטרה להרוג יהודים מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי.

על פי המתואר בכתב האישום, אסעיד הגיע לירושלים לשכונת ארמון הנציב ושוטט ברחובות השכונה בכוונה לאתר קורבן יהודי ולרצוח אותו.

אסעיד זיהה נערה צועדת ברחוב והחל ללכת אחריה במהירות כשהוא מדלג במעלה המדרגות. כשהשיג אותה, שלף את הסכין והחל לדקור את צווארה ולנסות לשסף אותו. הנערה צעקה זעקת כאב והמחבל נמלט מהמקום במהירות. יום לאחר ניסיון הרצח, חזר אסעיד פעם נוספת אל מקום האירוע במטרה להרוג יהודים.

סמוך לשעה 21:30 בערב הבחין המחבל ביהודה כדורי שחבש כיפה לראשו, יוצא מן הרכב בעודו מונע, פורק שקיות מצרכים וצועד לכיוון הדירה. אסעיד צעד אחר יהודה כדורי במרחק מה, נכנס אחריו לבניין ועקב אחריו תוך שתצפת על מעשיו בעת שנכנס לדירה. זמן קצר לאחר מכן, יצא יהודה כדורי מהדירה חזרה לרכבו. אסעיד ראה זאת, פתח את הדלת הדירה ונכנס לתוכה. אסעיד עבר בין החדרים בדירה ומצא את תמר כדורי במיטתה בחדר השינה שם דקר אותה בצווארה מספר פעמים עד למותה.

המחבל I צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המחבל הסתתר באחד החדרים בדירה בהמתנה לשובו של יהודה כדורי במטרה להרגו והפתיע אותו בפתח הדלת. אסעיד דקר אותו עד אשר קרס ונפח את נשמתו.

לאחר רצח הזוג כדורי, בשעות הבוקר יצא אסעיד מהדירה כשהוא נוטל מספר טבעות מחדרה של המנוחה ששווין אלפי שקלים חדשים, וכן כסף מזומן מארנקו של המנוח.

עוד עולה מכתב האישום כי בחודש מרץ 2022 נכנס אסעיד לישראל במטרה להרוג יהודים כאשר הוא נושא עליו תיק ובתוכו מגזרי תיל, שוקר חשמלי עם פנס, גז פלפל, וסכין בעלת להב באורך כ- 15 ס”מ והוא עוטה כפפות על ידיו. אסעיד טיפס על גדר ההפרדה בין א-רם לבית חנינה ונכנס לישראל, כשפניו לעיר ירושלים.

המחבל הגיע בשעת ערב מאוחרת לשכונת ארמון הנציב, שוטט ברחובות השכונה בכוונה לאתר קורבן יהודי ולרצוח אותו מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. אסעיד נכנס לבניין בשכונה ופתח את דלת הכניסה לאחת מהדירות בבניין כשהוא אוחז ביד אחת את הסכין ובידו השנייה אוחז בשוקר. אסעיד הבחין באיוון טרנווסקי – אזרח מולדובה ובשני אנשים נוספים ישנים במיטותיהם.

מאחר וסבר כי הם יהודים ובהתאם לתכניתו המוקדמת, ניגש המחבל למיטתו של איוון ודקר אותו בעודו ישן באמצעות הסכין דקירה עמוקה בצוואר. לאחר מכן הסתובב אסעיד אל המיטה הנוספת שהייתה בחדר והחל לדקור גם את האדם השני דקירה עמוקה בצוואר. איוון קם ממיטתו ונעמד בחדר והמחבל נס מהדירה במהירות, כשהמנוח יוצא מהדירה בעקבותיו. אסעיד נמלט מהבניין והמנוח חזר לדירה והתמוטט בפתח החדר שם נפח את נשמתו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות