האדמו”ר מחוסט נעצר שוב בחשד לביצוע מעשים חמורים בקטינה

חרדים 10
|
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 09:09
האדמו”ר מחוסט, הרב ברוך לייפר, נעצר לפני כחודשיים וחצי בשל עבירות שביצע על פי החשד לפני כ-20 שנים בקטינה – במשך שנים • הוא מכחיש את מיוחס לו • ערער בפני בית המשפט על התרת פרסום שמו – אך הבקשה נדחתה • בית דין של הרב שמואל אליהו פרסם פסק דין נוקב ואמיץ נגדו

בית המשפט המחוזי בירושלים התיר היום (שני) לפרסום  – לבקשת ‘כאן חדשות’ – כי האדמו”ר מחוסט, הרב ברוך לייפר נעצר שוב בחשד לביצוע עבירות חמורות בני אדם ששהו בסביבתו.

הרב לייפר ערער בפני בית המשפט על התרת פרסום שמו – אולם הבקשה נדחתה.

האדמו”ר נעצר לפני כחודשיים וחצי, לאחר שעל פי החשד ביצע מעשים חמורים בנפגעת לפני כ-20 שנים, כשזו הייתה קטינה – ובמשך כמה שנים.

האדמו”ר הכחיש את המיוחס לו וטען להתיישנותן של העבירות.

לאחרונה פרסם בית דין מיוחד בראשות הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת,  אזהרה חמורה ממעשיו של הרב לייפר – ובפסק הדין נכתב: “אחד המקרים המזעזעים שהגיעו אלינו הוא סיפורו של ברוך לייפר, שמתהדר בתואר האדמו”ר מחוסט. במשך שנים התלוננו עליו מספר נשים ובנות וגם נערים על פגיעות מיניות חמורות. לדעתנו הוא מסוכן לציבור ומקומו אחר סורג ובריח, ומצווה על כל מי שנפגע ממנו לפנות לרשויות החוק”.

מארגון ‘מגן’, המלווה את הנפגעות, נמסר: “אנחנו מודים לנפגעת הגיבורה שהחליטה לחשוף את דבר הפגיעה ולצרף את תלונתה לתלונות נוספות נגד לייפר. אנו מחזקים את כל הנפגעות והנפגעים לכאורה של לייפר ומעודדים כל מי שנפגע ממנו להגיש תלונה ובכך לפרום את קשר השתיקה.

“אנו מודים לבית הדין של הרב אליהו על פסק דין נוקב ואמיץ שעושה את תחילתו של הצדק עם הנפגעות”.

בסוף חודש אדר ב’ האחרון  זיכה בית המשפט המחוזי בירושלים את האדמו”ר מחוסט מעבירות של מעשים חמורים בנכדתו.

האדמו”ר, שהואשם לפני שנתיים וחצי בביצוע העבירות, זוכה מחמת הספק בהכרעת דין שניתנה בדלתיים סגורות. האדמו”ר נאשם שביצע את העבירות בנכדה כשהייתה כבת 13-12 – וטען לאורך המשפט שהתלונה נולדה כתוצאה מסכסוך משפחתי.

בראיון אמיץ וגלוי לב לורד פלמן מ’כאן חדשות’ אמרה הנכדה פערי: “כואב לי ממש, לא חשבתי שזה יהיה הכיוון בכלל. הוא פגע בי. את זה כולם יודעים, זה אלוקים יודע. שהעולם ידע שלא כל מי שיש לו זקן, חליפה אדמו”רית ומקל כסף – הוא אדם צדיק”.

היא הוסיפה: “הוא עשה תנועת ניצחון שיש אלוקים, אבל הוא כנראה לא יודע מה זה. הוא עשה את זה מתחת לרדאר ולא רק לאחת. הוא עשה את זה בשם האדמו”רות שלו, והצדיק את זה בשם התורה. צריך להיזהר וצריך לשים את העין, אם יש נורה אדומה מהר לטפל בזה”.

לפי ‘כאן חדשות’, הפרקליטות נתנה אמון בעדות שמסרה פערי במשטרה ובבית המשפט, וסברה כי יש מספיק ראיות להרשעתו של הרב לייפר. לצד עדותה, נמסרו עדויות מגורמי טיפול, גורמי הוראה ומבני משפחה.

אולם, לבסוף האדמו”ר זוכה בשל חוסר ראיות לביצוע המעשה החמור שיוחס לו: “גם השופטים שזה שהם פסקו בצורה כזאת, לא אומר שהם לא מאמינים לי. זה לא אומר שהפוגע לא פגע, פשוט אין להם מספיק ראיות כדי להוכיח את זה”.

לדברי פערי, השופטים “הפילו את התיק” ואימצו את הטענה שמדובר בסכסוך משפחתי: “הם לא מבינים שהפגיעה גרמה לסכסוך המשפחתי. זה לא היה סכסוך, זה היה פשוט הגנה. ההורים שלי רצו להגן עלי מהפגיעה, וניתקו איתו קשר. הם ידעו שהוא מנוול ושהוא פוגע והם פשוט רצו לעצור את זה”.

האדמו”ר הוא קרוב משפחתה של מלכה לייפר, שהורשעה בביצוע עבירות חמורות בתלמידות בבית הספר החרדי שניהלה במלבורן שבאוסטרליה.