הגרי חשף: חיזבאללה ניסה לבצע שיגור של טיל שיוט מתוך בית • צפו

חיים טוויל
|
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 08:50
דובר צה”ל הצהיר כי זוהו הכנות לירי לישראל, חשף תיעוד לפיו חיזבאללה מבצע שיגור טילי שיוט מתוך בתים – ושלח מסר אזהרה לתושבי הכפרים בדרום לבנון

דובר צה”ל, תא”ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (שני) הצהרה מיוחדת ואמר כי צה”ל יעמיק וירחיב את המתקפות בלבנון.

“בשעות האחרונות אנחנו מזהים הערכות של חיזבאללה לתקוף את אזרחי מדינת ישראל. צה”ל החל בתקיפות לפני כשעה. בזמן הקרוב, צה”ל יתקוף מטרות טרור במרחב לבנון, להסרת האיומים”.

הוא גם הקריא מסר שהועבר לכל תושבי הכפרים בדרום לבנון: “אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים, בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה, להתרחק מהם מיד. זאת לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. חיזבאללה מתכנן לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח מדינת ישראל, תתרחקו מהם מיד לשם הגנתכם”.

הגרי חשף לראשונה כי חיזבאללה מבצע שיגורים של טילי שיוט מתוך בתים ואף הציג תיעוד התומך בכך. “כך נראה כפר בדרום לבנון. חיזבאללה מאחסן טילי שיוט, רקטות וכטב”מים בתוך בתים אזרחיים בחסות האוכלוסייה הלבנונית, ומסכן בכך את האזרחים הגרים בכפר.

“אנחנו עוקבים אחר הפעילויות האלה, מאתרים את האמל”ח ומשמידים אותם בתקיפות מדויקות. זו תקיפה שבוצעה לפני כמה שבועות וכעת אנחנו חושפים לראשונה את השיטה של מחבלי חיזבאללה, אשר מסתירים טיל שיוט בבית אזרחי לגמרי, שבו הם מייצרים פתח ייעודי לשיגור הטיל, וממנו הם משגרים אותו לישראל.

“כאן ניתן לראות כיצד זיהינו את המחבלים פותחים את הפתח הייעודי, ובהתאם לכך ביצענו תקיפה ממוקדת, חיסלנו את המחבלים ומשם תקפנו באופן מדויק את המבנה ואת הטיל”.

פיצוץ והשמדת המבנה שממנו תוכנן ירי טילים I צילום: דוצ

בתיעוד נראים פעילי חיזבאללה שוברים קירות בתוך מבנה ופותחים בחזיתו פתח, שנועד לאפשר משם שיגור של הטיל, טיל שכולל ראש קרב של מאות קילוגרמים של חומר נפץ שככל הנראה הוברח מסוריה ללבנון.

המחבלים חוסלו בתקיפה ישראלית לפני ששיגרו את הטיל.