לראשונה כנשיא ארגנטינה: מיליי הגיע לציון של הרבי מליובאוויטש

נשיא ארגנטינה חוויאר מיליי הגיע בסופהשבוע לניו יורק כדי להשתתף בעצרת השנתית של האו"ם - ואחת התחנות הראשונות שלו הייתה 'הציון' של הרבי מליובאוויטש זצ"ל ברובע קווינס • בפעם הקודמת הגיע הנשיא הססגוני אל הציון של הרבי, אותו הוא מעריץ, מיד לאחר ניצחונו בבחירות • צפו
נתן פרל
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 07:36

נשיא ארגנטינה חוויאר מיליי, שנחת בניו יורק כדי להשתתף בעצרת השנתית של האו”ם במנהטן, הגיע אמש אל הציון  של הרבי מליובאוויטש זצ”ל בבית העלמין על-שם מונטיפיורי ברובע קווינס – כדי לשאת תפילה.

זהו ביקורו הרביעי של הנשיא מיליי בציון של הרבי מליובאוויטש, אותו הוא מעריץ, אך הפעם הראשונה שבה הוא מגיע אל ה’אוהל’ לאחר שהוכתר כנשיא ארגנטינה.

הנשיא קיים במקום את כל מנהגי העלייה על הקבר: נתן צדקה, הדליק נר נשמה, כתב ‘קוויטל’ – והתפלל.

הנשיא הארגנטיני, המצהיר כי הוא “ידיד אמת” של שלוחי חב”ד במדינה הדרום אמריקנית, ובראשם השליח הראשי הרב צבי גרינבלאט, הגיע אל בית העלמין עם פמלייתו, כשהוא מלווה בסופר והמרצה הרב סימון ג’ייקובסון, מחבר הספר ‘חיים של משמעות’, המתגורר בשכונת קראון הייטס, עמו מקיים מיליי קשר קרוב. הרב ג’ייקובסון גם הוזמן להתלוות אליו במהלך הביקור שקיים בישראל בסוף חודש שבט.

הפעם הקודמת בה ביקר מיליי ב’אוהל’ של הרבי, הייתה מיד לאחר שנבחר בבחירות, עוד בטרם הושבע כנשיא. הוא הגיע אז אל ניו יורק כדי לשאת תפילה ולבשר על ניצחונו המפתיע בבחירות, כאשר גבר ברוב של 56% על סרחיו מאסה, שר האוצר מטעם מפלגת השלטון השמאלית ‘איחוד המולדת’..

היה זה לאחר שלפני שנה בדיוק – בערב ראש השנה תשפ”ד –  הוא הגיע אל ה’אוהל’ של הרבי כדי להתפלל להצלחתו בבחירות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות