תקיפות עוצמתיות בעומק לבנון; צה”ל תקף יותר מ-150 מטרות

צה"ל פתח בגל תקיפות עצים בדרום ובעומק לבנון • בתיעודים\נראים פטריות עשן ואמל"ח שמתפוצץ באוויר • בין היעדים שהותקפו: מתחמי שיגור של חיזבאללה • באמצע הלילה: אזעקות הופעלו בדרום רמת הגולן • חיל האוויר תקף מחבלים שהתחבאו במתחם שהיה בעבר בית ספר במרכז הרצועה
חרדים 10
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 06:33

היום ה-353 למלחמה I עדכונים שוטפים:

09:35 –   צה”ל תקף למעלה מ-150 מטרות בלבנון באמצעות עשרות מטוסי קרב

מדובר צה”ל נמסר כי החל מהבוקר ועד כה, צה”ל תקף למעלה מ-150 מטרות באמצעות עשרות מטוסי קרב מכלל טייסות חיל האוויר.

09:25 –  חיזבאללה הגיב להודעות צה”ל לתושבים להתפנות: נועדו ליצור בהלה ולחשוף מיקומים של מחסני נשק

בעמודי טלגרם בלבנון המזוהים עם חיזבאללה העבירו הודעה בתגובה להודעות צה”ל המבקשות מתושבי הכפרים להתפנות וטוענים כי הודעות הטקסט נועדו ליצור בהלה בקרב האזרחים ולחשוף מיקומים של מחסני נשק אפשריים בהתאם לתנועת האזרחים.

“חשוב לומר כי האויב לא יודע דבר ומתבסס במידע שלו על בחינת התנועות הכלליות, בהם של אזרחים. לכן אנחנו מבקשים מכל אנשי ותומכי ההתנגדות שיהיו מגן וחומה בצורה בעבור ההתנגדות באמצעות מודעותם לסכנה שנשקפת להם. אנחנו מדגישים כי ההתנגדות לא מעמידה את האזרחים לסכנה וההוכחה הטובה לכך היא שהאויב תוקף אזורים מיוערים כיוון שהוא יודע שההתנגדות שלנו מנטרלת אתכם כולם. לכן הוא מניח שהטילים של ההתנגדות והנשק נמצאים בוואדיות ובגבעות”

08:38 – צה”ל שלח הודעות טקסט לתושבים בדרום לבנון להתרחק ממבנים של חיזבאללה

הודעות שמקבלים תושבים בדרום לבנון ובבקעת הלבנון: “אם אתה נמצא במבנה שיש בו אמצעי לחימה של חיזבאללה, התרחק ממנו עד להודעה חדשה”

07:27 – צה”ל הודיע על תקיפה נרחבת של מטרות חיזבאללה בלבנון

בצה”ל החלו הבוקר בגל תקיפות נרחב בלבנון, גם בבקעת הלבנון כ-130 ק”מ מגבול ישראל, במטרה לגרוע יכולות ולסכל איומים לעבר ישראל כדוגמת משגרי רקטות. בצה”ל יש התרעות מודיעיניות לכך שחיזבאללה נערך לבצע ירי לעבר ישראל. במהלך הלילה נעשתה הערכת מצב ובשלב זה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

גל התקיפות שבו פתח צה”ל הבוקר בדרום ובעומק לבנון הוא שלב חדש בלחימה נגד חיזבאללה. התקיפות כוונו למתחמי שיגור של חיזבאללה, אבל הן חריגות בהיקפן ובעוצמתן והן כנראה יימשכו ויחריפו.

בתיעודים מהיעדים שהותקפו נראים פטריות עשן ואמל”ח שמתפוצץ באוויר.

07:00 – יעדי התקיפה בעומק לבנון הבוקר – מתחמי משגרים של חיזבאללה בצור, נבטיה ובקעא

06:40 – דובר צה”ל הודיע על גל תקיפות נרחב נגד מטרות חיזבאללה בלבנון

06:33 – אזעקות הופעלו ביישובים נטועה וסאסא שבגבול הצפון

06:02 –  חיל האוויר יירט כטב”ם ששוגר מעיראק

אזעקות המתריעות על חדירת כלי טיס עוין נשמעו לפנות בוקר, בסביבות השעה 04:45, בדרום רמת הגולן. האזעקות הופעלו ברמת מגשימים, מיצר וחמת גדר.

בצה”ל אישרו כי מטוסי קרב של חיל האוויר יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש ששוגר מעיראק ועשה את דרכו לשטח הארץ מסוריה. עוד נמסר כי הופעלו התרעות על פי מדיניות, אין נפגעים.

המיליציות הפרו-איראניות בעיראק קיבלו אחריות על שיגור כטב”מים לדרום רמת הגולן, וטענו כי הם שוגרו לעבר “בסיס התצפית של חטיבת גולני”.

02:36 – דיווחים פלסטיניים: כוחות צה”ל פועלים ביהודה ושומרון

01:15 – דובר צה”ל: תקפנו מחבלים שהתחבאו במתחם שהיה בעבר בית ספר במרכז הרצועה

מסוקי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ”ן ופיקוד הדרום מחבלי חמאס שפעלו במתחם פיקוד ושליטה – בתוך מרחב שהיה בעבר בית הספר “ח’אלד בן אל-וליד” במרכז רצועת עזה. דובר צה”ל הבהיר כי המתחם שימש את המחבלים לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור.

00:30 – פאניקה: מיליציות הפרו-איראניות בעיראק  בודקים את הציוד שלהם

בכירים במיליציות הפרו-איראניות בעיראק וגם בארגוני הטרור ביהודה ושומרון אמרו לוושינגטון פוסט כי החלו לבדוק ולבחון את הציוד שברשותם מחשש שגם הם מחזיקים אמצעים שישראל הטמינה בהם חומר נפץ כמו במכשירי הקשר של חיזבאללה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות