מכתב מחניף הודלף, הנשיא האירי האשים את ישראל – וחטף מבוכה

נשיא אירלנד, שונא ישראל, טען ששגרירות ישראל בדבלין היא שהפיצה את המכתב מלא בדברי החנופה בו בירך את נשיא איראן החדש • אבל אז התברר: דווקא שגרירות איראן היא זו שפרסמה בטוויטר את המכתב, הודתה לנשיא האירי על הברכות - ואז מחקה כדי שלא להביך אותו
חרדים 10
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 06:14

נשיא אירלנד מייקל היגינס הביך את עצמו הלילה (שני) כשהאשים שמכתב ברכה אישי שכתב לנשיא איראן הנבחר מסעוד פזשכיאן ופורסם בתקשורת, הודלף בידי שגרירות ישראל בדבלין.

לפי דיווח של דב גיל-הר ב’כאן חדשות’, מדובר במכתב מלא בדברי חנופה שנשלח לנשיא החדש של המשטר האיראני, שפורסם לקראת סוף חודש יולי – והוביל לביקורת קשה שהוטחה בנשיא האירי גם בתוך ארצו.

הנשיא היגינס אמר אתמול לכתבים: “צריך לשאול מאיפה באה הביקורת, וכיצד הופץ המכתב, ועל ידי מי, ולאיזו מטרה”.

הנשיא האירי רמז ליכולות המודיעיניות של ישראל, והוסיף כי הוא מאמין שהרשויות הישראליות הניחו ידם על המכתב – וכי הוא הודלף בידי שגרירות ישראל בדבלין לעיתונות המקומית.

בשעתו שגרירות ישראל בדבלין גינתה את תוכן המכתב, ומתחה ביקורת על שהיגינס מתעלם מהאיום שאיראן מציבה למזרח התיכון, מהפעלה ותמיכה בארגוני טרור באזור, ומהרקורד שלה בנושא זכויות האדם.

למרבה המבוכה של הנשיא האירי התברר הלילה כי לא המוסד הישראלי ולא השגרירות הישראלית בדבלין עמדו מאחורי הפרסום: המכתב פשוט פורסם בציוץ של שגרירות איראן באירלנד, כשהיא מודה לנשיא היגינס על מילות הברכה החמות שלו לנשיא פזשכיאן.

בציוץ המקורי של האיראנים, שבינתיים נמחק – כנראה כדי שלא להביך את נשיא אירלנד, כתבו בשגרירות: “הנשיא היגינס בירך את פזשכיאן על ניצחונו בבחירות והביע תנחומים על מותו של הנשיא הקודם”.

שגרירות ישראל בדבלין דחתה הלילה  את ההאשמות של הנשיא האירי כי ישראל עמדה מאחורי הפצת המכתב: “למרבה הצער באירלנד, מאז פלישת חמאס ב-7 באוקטובר והטבח בישראל, שגרמו למלחמה הנוראה הזו, ישראל הייתה נתונה לרמה גבוהה של אמירות והאשמות זדוניות שהתבטאו לעתים קרובות כהסתה לשנאה. האשמה חסרת בסיס זו היא בגדר השמצה, והשגרירות דוחה אותה לחלוטין”.

בשגרירות הוסיפו: “העובדה היא שהמכתב אכן נכתב – ולכן על המחבר להגן על תוכנו, לאחר שלא הזכיר את האיום שמציבה איראן באזור, שהיא קוראת להשמדתה של ישראל, שהיא מחמשת ומממנת ארגוני טרור כמו חמאס. וחיזבאללה, שלא לדבר על הפרות זכויות האדם נגד אזרחיה שלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות