מדינת היהודים? • השופט: לא תהיה תפילה בהפרדה בת”א ביום כיפורים

יוני גרין
|
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 05:45
בית המשפט המחוזי החליט שלא לאפשר תפילה בהפרדה מגדרית ברחובות תל אביב • הורה לעירייה לשקול בחיוב בקשות לקיום תפילות ללא הפרדה – בניגוד להלכה • ‘ראש יהודי’ והעותרות החילוניות: הציבור החילוני הפסיד. במדינת היהודים לא ניתן לקיים תפילה הלכתית ביום כיפור ברשות הרבים”

בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו הכריע בעתירה שהוגשה על קיום תפילות במרחב הציבורי ביום הכיפורים – וקבע כי אין לאפשר תפילה בהפרדה מגדרית ברחובות העיר.

עם זאת השופט הורה לעירייה לשקול בחיוב בקשות לקיום תפילות ללא הפרדה.

בפסק הדין נכתב: “לא שוכנעתי כי ההחלטה חורגת באופן קיצוני ממתחם הסבירות. היא נסמכת על מקורות ברורים ולא אותרו בה רכיבים של שרירותיות, אפליה, חוסר מידתיות או היעדר שקילת שיקולים רלוונטיים”.

בית המשפט הורה לעירייה “לשקול בחיוב” היתר לקיום תפילה במרחב הציבורי ללא הפרדה מגדרית – בניגוד להלכה.

בתגובה להחלטה, מסרו העותרות וארגון ‘ראש יהודי’: “הציבור החילוני הפסיד. פסק דין שאומר שלא ניתן לשים מחיצה בזמן תפילה, עבור אלו החפצים בכך, ובניגוד לרצון המתפללות החילוניות והמסורתיות שעתרו לבית המשפט, מהווה הפסד לאלפי חילונים ומסורתיים שמעוניינים להתפלל כמסורת ישראל מידי דורות.

“אין זה מאבק של דתיים מול חילונים. הדתיים ממילא ימצאו פתרונות לעצמם בבתי הכנסת. למרבה הצער, בית המשפט, למרות האמפטיה שגילה, פיספס את העיקר: ללא אפשרות הפרדה במחיצה לא יהיה מניין כלל משום שלא יהיו שומרי הלכה שיובילו אותו – ולכן, פסק הדין בפועל מביא לתוצאה אבסורדית ופוגענית.

“קשה להשלים עם העובדה שבמדינת היהודים, לא ניתן לקיים תפילה הלכתית ביום הכיפורים ברשות הרבים למי שמעוניין בכך, לשעות ספורות בלבד. כואב ומצער כאחד”.