הושג הסכם • ‏ארגון המורים הודיע: המו”מ עם האוצר הסתיים בהצלחה

על פי ההסכם בין הצדדים לא ינוכה שכר מהמורים על ימי השביתה בתחילת החודש, יינתן מענק חד-פעמי ביחס להיקף המשרה - ושכר המורים יעלה ב-1,200 שקלים ביחס להיקף המשרה
אריה ריבקינד
כ' אלול התשפ"ד / 23.09.2024 05:22

ארגון המורים הודיע הלילה (שני) כי המשא ומתן עם משרד האוצר הסתיים בהצלחה – והכריז על סיום העיצומים במערכת החינוך.

על פי הודעת הארגון, הושג הסכם לפיו לא ינוכה שכר מהמורים בגין השביתה שנמשכה שמונה ימים בתחילת השנה. בנוסף, המורים יקבלו מענק חד-פעמי של 9,600 שקלים למשרה מלאה, כאשר המענק ישולם באופן יחסי להיקף המשרה.

המענק ישולם במשכורת אוקטובר.

כמו כן, סוכם כי החל ממשכורת ספטמבר, שכר המורים יעלה ב-1,200 שקלים לחודש למשרה מלאה, והתוספת תשולם באופן יחסי להיקף המשרה.

מורים רבים בעלי תפקידים יקבלו הגדלת אחוזים בגין ביצוע תפקידם, כגון: רכזי מקצוע, רכזי שכבה, יועצים חינוכיים, חינוך מיוחד, מחנכים, תשלום בגין בגרות בע”פ באנגלית, מורים לכימיה, מורי יג’-יד’ ועוד.

תוכנית משרד האוצר לקיצור הליכי הפיטורין בוטלה, וכן בוטלה התוכנית להעסקת מורים בהסכמים אישיים.

בהסכם הוחלט כי יועסקו בבתי הספר עמיתי הוראה שאינם מורים, לתקופת ניסיון בת ארבע שנים, במתכונת פיילוט. הפיילוט יסתיים אם ארגון המורים יחליט שלא הצליח.

בנוסף, שכרם של מנהלים וסגנים בחטיבות העליונות ישופר, וייקבע שכר מינימום למנהלים מתחילים, במטרה להפוך את המקצוע לאטרקטיבי יותר.

יושב ראש ארגון המורים, רן ארז, אמר: “ברצוני להודות לחברינו המורות והמורים העל יסודיים אשר בנחישות והתמדה השתתפו במאבק לקידום מערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, שמירה על החינוך הממלכתי ציבורי, על העבודה המאורגנת ועל הסולידריות החברתית בחדר המורים. גם מורים, אשר מסיבה כזו או אחרת לא שיתפו פעולה עם הוראות הארגון יהנו גם הם מהמאמצים וההשקעה של עמיתיהם לעבודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות