הטריק של יריב לוין: הציג את כל השופטים כמועמדים לנשיאות בג”ץ

אחרי שבג"ץ חייב אותו לאפשר הצבעה על נשיא לעליון - שר המשפטים יריב לוין הציע את כל 12 שופטי העליון לנשיאות ולתפקיד המשנה לנשיא
חרדים 10
כ' אלול התשפ"ד / 22.09.2024 21:54

שר המשפטים יריב לוין הציע הערב (ראשון) את כל 12 שופטי העליון כמועמדים לנשיאות ולתפקיד המשנה לנשיא. במכתב לחברי הוועדה לבחירת שופטים הוא יצא למתקפה נוספת נגד בג”ץ, שאילץ אותו לפרסם את השמות, ואמר כי הוא “פעל במחשבה שיוכל לכפות את מינוי נשיאם”. הוא טען כי השופטים “נגועים בניגוד עניינים חריף”.

לוין כתב: “מכח הפקעת סמכויות שר המשפטים בהתאם לצו שניתן ביום 08.09.2024, במסגרת בג”צ 1711/24, מצורפים בזה שמות המועמדים שעניינם יידון לפני הוועדה לבחירת שופטים, כפי שהועברו לפרסום ברשומות.

“מכח סעיף 11(ב) לכללי השפיטה (סדרי העבודה של הוועדה לבחירת שופטים), תשמ”ד-1984, כל אדם רשאי, בתוך 20 ימים ממועד פרסום שמות המועמדים, לפנות לוועדה בבקשה מנומקת שלא לבחור במועמד מסוים.

“אנו מצויים בתקופה של מלחמת קוממיות עצומה, ואסור שנעסוק בעת הזו בחילוקי דעות כה שנוי במחלוקת. למרות זאת, דחו שופטי בית המשפט העליון את כל הצעות הפשרה שהוצעו על ידי, וכפו בצו את העיסוק בנושא זה דווקא בימים אלה. כל זאת, במחשבה שיוכלו לכפות את מינוי נשיאם באמצעות הליך הנגוע בניגוד עניינים חריף והפסול מעיקרו. זו חוליה נוספת ברצף של החלטות משפטיות כוחניות, העומדות בסתירה לרוח האחדות והאחריות שלוחמינו והציבור כולו מצפים לה.

“מי שמנסה ליטול את הכתר ושם אותו בכח על ראשו, לא יזכה לאמון הציבור ולא יוכר כמי שנבחר כדין וכדרך מקובלת”.

כעת, הציבור הרחב יהיה מוזמן להגיש הסתייגויות על כל שם ושם של מועמד מבית שופטי העליון. ההחלטה צפויה לגרום למהומה בבית המשפט העליון. ההערכה היא שהדיונים בהסתייגויות יארכו חודשים ארוכים, ולבית המשפט העליון לא יהיה נשיא במקום ממלא מקום הנשיא, עוזי פוגלמן, שיפרוש בעוד שבועיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות