בודדים בצמרת: אלו שעדיין חיים במועצת הג’יהאד של חיזבאללה

חרדים 10
|
כ' אלול התשפ"ד / 22.09.2024 21:21
אחרי חיסולם של מספרי 2 ו-3 במועצת הג’יהאד של הארגון, כעת נשארו בכירים בודדים תחת נסראללה. אחד מהם הוא בן דודו האשם ספי א-דין, שעשוי להיות מהיעדים הבולטים של כוחות הביטחון בשלב הבא

רועי קייס מפרסם הערב (ראשון) ב’כאן חדשות’ כי משמעות חיסולו של מפקד כוח רדואן של חיזבאללה אברהים עקיל היא כי מנהיג הארגון חסן נסראללה איבד חלק משמעותי ב”כוורת שלו”.

עקיל היה מספר 2 של נסראללה, וגם מספר 3, פואד שוכר, חוסל על ידי ישראל. מספר 4 במועצת הג’יהאד של חיזבאללה, המפקדה העליונה של הארגון, הוא עלי כרכי. כרכי מכהן כמפקד חזית הדרום ומהווה את הדמות הצבאית הדומיננטית כרגע במישור המבצעי.

מספר 5 במועצה הוא טלאל חמיה, מפקד יחידה 910 האמונה על פיגועים בחו”ל. אחריו, השישי בחשיבותו בארגון הוא האשם ספי א-דין, יו”ר המועצה המבצעת של חיזבאללה שסומן כיורשו של נסראללה.

כשישראל תעלה שלב מחיסולים בצמרת הצבאית של חיזבאללה לצמרת הפוליטית של הארגון, א-דין עשוי להיות מהיעדים הבולטים של כוחות הביטחון. הוא בן 60, ומחזיק בייחוס משפחתי משמעותי – בן דודו של נסראללה. בנוסף, בנו נשוי לבתו של מפקד כוח קודס האיראני אסמאעיל קאאני.

לנוכח בולטותו הגוברת של א-דין, בולטת אפרוריותו של נעים קאסם, סגנו הנצחי של נסראללה, שנאם היום בהלוויתו של עקיל. קאסם לא נמצא במועצת הג’יהאד.