אישום נגד הנהג של איתמר בן גביר: עבר באור אדום – וגרם לתאונה

חרדים 10
|
י"ט אלול התשפ"ד / 22.09.2024 17:04
לפי כתב האישום, אייכנשטיין נהג ברכב ביטחון עם אורות מהבהבים וסירנה, אך נכנס לצומת באור אדום וגרם להתנגשות חזיתית עם רכב אחר

כתב אישום הוגש היום (חמישי) לבית משפט לתעבורה בפתח תקווה נגד נהגו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, משה אייכנשטיין. זאת, לאחר שנחשד כי נסע באור אדום כשהסיע את השר לזירת פיגוע ברמלה, וגרם על פי האישום לתאונה שבה נפצע אדם.

לפי כתב האישום, התאונה התרחשה בצומת הרחובות ויצמן, דוד רזיאל, שמשון הגיבור ויהודה שטיין. אייכנשטיין, שנהג ברכב סקודה המשמש כרכב ביטחון, התנגש ברכב אחר – ורכבו התהפך על גגו. בתאונה נפצעו מספר אנשים, ביניהם השר בן גביר, שסבל משברים בצלעות ואושפז למשך יומיים. נהג הרכב השני, עידן דומוטוב, נפצע באופן חמור יותר עם חתך עמוק בברך ושבר, ואושפז למשך שמונה ימים.

כתב האישום מייחס לאייכנשטיין עבירות של נהיגה באור אדום, נהיגה בקלות ראש, והתנהגות הגורמת לנזק וחבלה של ממש. התביעה טוענת כי הנאשם נכנס לצומת ללא תשומת לב מספקת למצב התנועה, ולא נקט באמצעי זהירות הנדרשים מרכב ביטחון.

עו”ד רפעת אסדי, שמצייג את הנהג שנפגע בתאונה, אמר: “הצלחנו לשכנע את התביעה המשטרתית להגיש כתב אישום נגד מי שאחראי לגרימת התאונה. ואכן היום היא הגישה נגדו את כתב האישום וייחסה לו בכתב האישום אישומים חמורים כגון נהיגה בקלות ראש, נהיגה רשלנית, חציית צומת באור אדום וגרימת חבלות של ממש כלפי הנפגע בתאונה. אני חוזר ומדגיש כי אין לנו טרוניה כלפי עבודת המשטרה. היינו בטוחים שהיא תבצע את עבודתה נאמנה, וכך היא עשתה”.

עו”ד שוש חיון, סנגוריתו של אייכנשטיין, מסרה בתגובה לכתב האישום: “התקשורת זנחה את הערכים ובחרה בעת מלחמה ללחוץ על המשטרה להעמיד לדין לוחם בן של לוחם, רק כדי לנגח את בן גביר. מרשי ביחד עם אביו וארבעת אחיו נלחמים למען המדינה מאוקטובר ועד עכשיו במסגרת שירות המילואים בעזה ובצפון, וימשיכו לשרת את המדינה ולהילחם להגנתה וגם למען שהצדק ייצא לאור. אם זה היה הנהג של לפיד – לא הייתה אותה אובססיה תקשורתית שהובילה להגשת כתב אישום ללא בסיס ראייתי ושסופו בזיכוי”.