ראיסי החזיק בביפר ממולכד; האם זה מה שהפיל את המסוק שלו?

חרדים 10
|
י"ט אלול התשפ"ד / 22.09.2024 15:55
אחמד ארדסטני, חבר בוועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האיראני, טוען כי הרפובליקה האסלאמית הייתה מעורבת בהחזקת הביפרים שהתפוצצו אצל מחבלי חיזבאללה שבוע שעבר • הבכיר האיראני העלה טענה כי זה מה שגרם להתרסקות המסוק של איברהים ראיסי, ולמות הטסים בו

זה נשמע כמו קונספירציה הזויה, אבל מי שהשמיע אותה הוא לא אחר מאשר אחמד ארדסטני, חבר וועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האיראני. הוא ידוע כמי שחושף סודות בקלות בראיונות תקשורתיים, כמו את אספקת הטילים האיראניים לידי רוסיה.

עכשיו הוא טוען בראיון לאתר חדשות צבאי באיראן כי הרפובליקה האסלאמית הייתה מעורבת ברכישת הביפרים של מחבלי חיזבאללה, אשר התפוצצו במהלך השבוע החולף וגרמו למאות נפגעים.

לטענתו, מי שהחזיק במכשיר ביפר כזה – היה הנשיא לשעבר, איברהים ראיסי, אשר התרסק בתאונת מסוק לאחר שחזר ממפגש עם נשיא אזרבייג’ן, אילהם אלייב. ראיסי נהרג יחד עם שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן ושאר חברי המשלחת.

לדבריו, אי אפשר להגיד בוודאות כי המסוק התרסק בשל פיצוץ ביפר של ראיסי, אך ניתן לספר כי ישראל הייתה עם גישה מודיעינית אל ראיסי בזמן ביקורו בגבול בין איראן לאזרבייג’ן, זמן קצר לפני מותו.

כהוכחה לדבריו הוא ציין את העובדה כי בין הנפגעים במתקפת הביפרים בשבוע החולף היה גם שגריר איראן בלבנון. לדבריו, השגריר לא החזיק את הביפר בשל היותו חלק מחיזבאללה, אלא כי איראן רכשה אף היא את הביפרים מאותה חברה.