כצפוי: שופטי בג”צ דחו את העתירה נגד מועמדות הגר”ד יוסף לרבנות

העתירה הקנטרנית הוגשה נגד מועמדות הגאון רבי דוד יוסף בעקבות דברים שהשמיע נגד התנועה הרפורמית • ביהמ"ש קבע כי דין העתירה להידחות ובכך ממשיך הגר"ד יוסף את ההתמודדות שצפויה להסתיים בניצחון חסר תקדים
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ד / 22.09.2024 14:50

בית המשפט העליון, בהרכב של שלושה שופטים, דחה היום (ראשון) את העתירה שנועדה לפסול את מועמדותו של הגאון הרב דוד יוסף לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי לישראל.

השופטים קבעו פה אחד כי דין העתירה להידחות ובכך למעשה ממשיך הגר”ד יוסף את ההתמודדות שצפויה להסתיים בניצחון חסר תקדים עם מספר שיא של קולות מחברי הגוף הבוחר שיצביעו למועמדותו לתפקיד הנחשק.

הדיון שנערך היום בבג”צ הגיע לאחר עתירה קנטרנית שהוגשה נגד מועמדות הגאון רבי דוד יוסף בעקבות דברים שהשמיע בעבר נגד התנועה הרפורמית. בתשובה לבית המשפט עוד קודם לדיון בבג”צ השיב עורך דינו של הגר”ד יוסף כי, “לגופם של דברים במקרים מסויימים חלה עליו חובה להשמיע תוכחה גם אם זה צורם את אוזנם של השומעים. “והלא זה עיקר מעיקרי חופש הביטוי”.

השופט שטיין התייחס בדיון לצורך בשמירה על הליך הוגן וציין: “לא מדובר פה בסתם דיין אלא במועמד לראשון לציון, ודרישות העותרים לא נוגעות לבית המשפט – כי אתם דורשים לקבוע מסמרות על הרב שעדיין לא נעשה לו הליך הוגן!”

עמדת המדינה הייתה כי יש לדחות את העתירה באופן מידיי אך למרות זאת נערך היום הדיון בבג”צ שם גם השופטים פסקו פה אחד כי דין העתירה להידחות וכי יש לאפשר לגאון רבי דוד יוסף להמשיך בהתמודדותו למשרת הראשון לציון והרב הראשי הספרדי.

החלטת בג”ץ מסמלת את קו הפסיקה הקבוע של בית המשפט שלא להתערב בנושאים ציבוריים טרם מיצוי התהליך הפורמלי.

יצוין כי בכך למעשה ממשיך הגאון רבי דוד יוסף את ההתמודדות לתפקיד הראשון לציון והרב הראשי הספרדי – התמודדות שזוכה לתמיכת מרנן ורבנן גדו”י חברי מועצות גדולי וחכמי התורה וכן לתמיכה גורפת בקרב חברי הגוף הבוחר מכלל החוגים והעדות כאשר הגר”ד יוסף צפוי להשיג את מירב הקולות בפער חסר תקדים ולזכות למשרת הראשון לציון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות