השתבשה דעתו? בוגי: “אנחנו נתנו לחמאס וחיזבאללה סיבה לתקוף”

הוא היה בעבר מבכירי מערכת הביטחון וכעת הוא מצדיק את המתקפה של ארגוני הטרור האכזריים חמאס וחיזבאללה על ישראל, באמירה שאנחנו אלה שנתנו להם הסיבה לתקוף אותנו
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ד / 22.09.2024 13:50

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון, העלה טענות חריפות נגד הממשלה הנוכחית בראיון לתוכנית של אופירה אסייג וחיים לוינסון בערוץ 12. יעלון טען כי מדיניות הממשלה סיפקה לחיזבאללה את העילה והסיבה לתקוף את ישראל.

“אם נותנים לחיזבאללה את העילה והסיבה לתקוף,” אמר יעלון בשידור. כשנשאל על ידי חיים לוינסון אם ישראל עשתה משהו לחיזבאללה, השיב יעלון: “בשמיני באוקטובר הם התחילו לתקוף אותנו כמחווה עם המלחמה בעזה.”

יעלון הפנה אצבע מאשימה כלפי פעולות הממשלה: “כשבן גביר עולה להר הבית ועושה פרובוקציות גם א-סיסי הזדעזע וגם עבדאללה, מבחינת סינוואר זאת ההזדמנות. כשסמוטריץ’ אומר: ‘נמחוק את חווארה’ ושורפים שם 40 בתים ורוצחים פלסטינים ונערי הגבעות לא משלמים על זה מחיר, אומר סינוואר ‘אנחנו כארגון התנגדות יכולים לעבור לסדר היום? אנחנו לא מסוגלים להגן על אל-אקצא ועל הערבים ביהודה ושומרון?'”

יעלון הוסיף: “מהנה נתנו להם את ההזדמנות ואז החיזבאללה מצטרף ואומר ברגע שתפסיקו בדרום גם אני אפסיק.”

על פי דיווח בערוץ 14, בוגי יעלון העביר ביקורת חריפה נוספת על הממשלה והצבא בשיחה עם פורום של אנשי שייטת במילואים. הדיווח חושף טענות מטרידות מצד שר הביטחון לשעבר.

יעלון, לפי הדיווח, הביע חשש עמוק לגבי המוסריות של צה”ל. “צה”ל כבר לא צבא מוסרי,” טען יעלון, והוסיף כי הוא מודאג מאפשרות של הוצאות להורג. הוא קשר זאת לגיוסם של “נערי גבעות”, באומרו: “אין סיבה שגיוס של אנשי נוער גבעות ש’הורגים’ פלסטינים באזרחות לא יוביל להוצאות להורג של פלסטינים על ידי אותו נוער הלובש עכשיו מדים.”

בנוסף, יעלון חשף פרטים מעברו כראש אמ”ן. לדבריו, הוא מנע את חיסולם של מוחמד דף ושיח’ אחמד יאסין כאשר בכירי חמאס היו באותה דירה, מחשש לפגיעה בחפים מפשע. “דרשתי מראש הממשלה שרון ושר הביטחון שאול מופז שלא יפציצו את בכירי חמאס מחשש להרג חפים מפשע,” סיפר יעלון.

הדיווח בערוץ 14 מוסיף כי יעלון קרא לראש השב”כ וליועצת המשפטית לממשלה להכריז על ראש הממשלה כנבצר. יתרה מזאת, יעלון טען כי הימין הדתי, שלדעתו מוביל את הממשלה, מעוניין ב”מלחמת גוג ומגוג” ובטרנספר של פלסטינים. באופן מפתיע, הוא אף הוסיף טענה כי הימין הדתי מעוניין בטרנספר של עולים מחבר העמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות