נועם יחיאל ז”ל נהרג מתאונה עצמית בזמן האזעקות בצפון הארץ

הבחור נועם יחיאל ז"ל בנו של הזמר המפורסם ארז יחיאל, נהרג מתאונת דרכים בעת שעשה את דרכו חזרה לישיבה, כתוצאה מהאזעקות שהופעלו בשל ירי הרקטות של חיזבאללה
שלמה בן חיים
י"ט אלול התשפ"ד / 22.09.2024 13:22

הבחור החשוב נועם יחיאל בן 17 מאחיעזר, תלמיד ישיבת ‘בני יששכר’, הוא הנער שנהרג הבוקר (ראשון) בכביש 77, בתאונה הנוראה שהתרחשה בזמן האזעקה. בשבת האחרונה שהה עם חבריו בצפון לרגל שבת חתן, ובדרכם חזרה למרכז עברו בציונו של רשב”י. בדרך חזור לישיבה ארעה התאונה.

אביו, הוא הזמר המפורסם ארז יחיאל.

בעקבות המקרה, הודיעו במשטרה כי פתחו בחקירת נסיבות תאונת הדרכים, וכי נבדק החשד שהתאונה אירעה לאחר שהצעיר נבהל מהאזעקה שהייתה באותה עת באזור, מה שגרם לסטיית מכוניתו מהדרך.

לפנות בוקר התקבל הדיווח על התאונה במוקד מד”א במרחב כרמל. חובשים ופראמדיקים שהגיעו למקום דיווחו על נער כבן 17 שנלכד ברכב ללא סימני חיים ונאלצו לקבוע את מותו. ירון בן ישי, מפקד תחנת מגדל העמק: “אני קורא לכלל הנהגים להימנע מלהגיע לצפון. יש המון אירועי פגיעת מיירטים ברכבים, המון זירות שאנחנו מטפלים בהן כרגע”.

פאראמדיק מד”א עופר ויניק וחובש רפואת חרום במד”א טל ניקסון סיפרו: “הגענו למקום וראינו רכב מעוך, במושב האחורי נלכד נער כבן 17, הוא מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק ולאחר שהוא חולץ נאלצנו לקבוע את מותו. צעיר כבן 20 היה בהכרה מלאה ויצא מהרכב כשהוא סובל מחבלות, לאחר טיפול ראשוני פינינו אותו לבית חולים במצב בינוני עד קשה, ושני נוסעים נוספים נחבלו קל וטופלו במקום”.

ד”ר שפיר בוטנר, מנהל בי”ס לפראמדיקים במד”א אמר ל’מאקו’ כי “אזעקה יכולה לתפוס אותנו בכל מקום ובכל סיטואציה”. במקרה שהיא מתרחשת בזמן נהיגה בשטח עירוני, חשוב לשמור על רוגע וקור רוח. יש לעצור בצד הדרך ולהגיע למרחב מוגן, ואם אין מרחב מוגן זמין יש לשכב בסמוך לחומה ולכסות את הראש”.

לדבריו, בכביש מהיר יש לעצור בצורה בטוחה בשולי הדרך, הרחק ככל האפשר מנתיב הנסיעה. “יש לצאת מהרכב, לשכב בצד הרחוק מנתיב הנסיעה ולכסות את הראש. במקרה שמעוניינים לעבור לשכב מעבר לגדר ההפרדה, יש לוודא שלא מדובר בתעלה ושהמעבר אינו מסוכן”. ד”ר בוטנר מדגיש כי אם ישנם ילדים או אנשי בעלי מוגבלות ברכב, יש לסייע להם לצאת ממנו באופן בטוח.

הוא מוסיף כי “ככל שתהיו קרובים יותר לרצפה כך תיפגעו פחות, כיוון שרסיסי ההדף גבוהים יותר מהקרקע. לפי הנחיות פיקוד העורף, חשוב להמשיך ולשכב ולהגן על הראש במשך 10 דקות לאחר סיום האזעקה. הנחיות אלה מצילות חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות