גם בשטחי ה’רשות’: צה”ל סגר את שידורי אל גז’ירה

חרדים 10
|
י"ט אלול התשפ"ד / 22.09.2024 11:12
לאחר שמשרדי אל ג’זירה בירושלים נסגרו, המשיך הערוץ הקטארי לשדר משטחי הרשות הפלסטינית • מנהל המשרדים שנסגרו בירושלים, עבר לנהל את המשרדים ברמאללה • הלילה פשטו כוחות צה”ל על המשרדים ועצרו את שידוריהם

ארבעה חודשים לאחר שמדינת ישראל סגרה את משרדי ‘אל -גז’ירה’ בירושלים ועצרה את שידורי הערוץ הקטארי תומך הטרור, כוחות צה”ל סגרו את משרדי הערוץ בשטחי הרשות הפלסטינית ברמאללה.

הלילה (מוצאי שבת) נכנסו כוחות צה״ל למשרדי רשת החדשות בעיר הפלסטינית עם צו סגירה צבאי למשך 45 יום.

בערוץ הקטארי שידרו את פשיטת צה”ל על המשרדים בשידור חי, חייל צה”ל ניגש לוליד אלעומרי, מנהל המשרד – שעבר מירושלים לרמאללה: “יש צו של בית משפט לסגור את אל-ג’זירה למשך 45 ימים. אני מבקש שתיקחו את המצלמות ותצאו מיד ברגע זה מהמקום”. אלעומרי, בשידור חי מול המצלמות ביקש לבחון את הצו ואמר: “הצו אומר שעלינו לצאת, ושההחלטה ניתנה בצו צבאי על ידי מפקד פיקוד מרכז. הם מבקשים מאיתנו לעזוב מיד ולקחת את הדברים האישיים שלנו מהמשרד”.

רשת אל-ג’זירה הודיעה כי הכוחות החרימו ציוד ומסמכים מהמשרדים שברמאללה, וגם מנעו מאנשיהם להמשיך ולשדר מחוץ למשרדים ברחוב. השידור נפסק והאולפן הקטארי הודיע כי צה”ל שינע משאיות להחרים ולהעביר ציוד ומסמכים מהמשרדים. האזור שבו נמצא הבניין הוכרז כשטח סגור.