נכונים עלי קרב: צה”ל הודיע על שינוי בהנחיות פיקוד העורף

בארגון הטרור חיזבאללה מתכננים מתקפות שונים נגד מדינת ישראל ותושביה • בצה"ל פועלים מסביב לשעון לסכל את כוונותיהם ותוקפים יעד אחר יעד בלבנון • פיקוד העורף בשורת הנחיות לעומק שטח ישראל מצפון ועד חיפה
חרדים 10
י"ט אלול התשפ"ד / 21.09.2024 21:29

דובר צה”ל תא”ל דניאל הגרי מסר הערב הצהרה מיוחדת, ברקע שורת המתקפותשל צה”ל נגד ארגון הטרור חיזבאללה.

הגרי מסר: “בשעה האחרונה אנחנו תוקפים באופן רחב בדרום לבנון בעקבות זיהוי חיזבאללה לבצע ירי לעבר מדינת ישראל, אנחנו תוקפים בשיטתיות, גורעים עוד ועוד מיכולות השיגור של חיזבאללה, מחסלים מחבלים וכך עשינו במהלך היום, סך הכל היום תקפו 400 קני שיגור.

שר הביטחון חתם על הערכת מצב בעורף והערב אנחנו מעדכנים את מדיניות ההתגוננות בעורף מקו חיפה וצפונה למדיניות התגוננות 2. המשמעות היא מקו חיפה וצפונה ניתן לקיים פעילות חינוך ועבודה במקומות שניתן להגיע בזמן הנדרש למיגון תקני. התקהלות המקומות סגורים עד 300 איש. בחוץ עד 30 איש. במידה ויהיו שינויים במהלך הלילה או בבוקר נעדכן.

ייתכן וישוגרו בזמן הקרוב רקטות ואיומים נוספים לשטח הארץ. אנחנו נמצאים בימי לחימה ועל כן יש לשמור על דריכות ועירנות. אתמול בתקופה ממוקדת בבירות חיסלנו את איבראהים עקיל ואיתו 15 מפקדים בכירים של רדואן. הם נפגשו לתכנן פיגועים וחדירות לשטח מדינת ישראל. אנחנו ידענו איפה הם והקדמנו אותם”.

עוד לפני פרסום הודעה רשמית בידי צה”ל, במועצת מטה אשר הודיעו על ביטול כלל הפעילויות שתוכננו להתקיים ביממה הקרובה.

עיריית חיפה הודיעה כי מחר (ראשון) במערכת החינוך ילמדו פיזית במתכונת חלקית שיאפשר לכל התלמידים להגיע למרחבים מוגנים: “כל כיתה או גן שיוזמנו ללמוד במוסד החינוכי ימשיכו את היום כולל צהרונים וכולל ההסעות בחינוך המיוחד. שאר התלמידים ילמדו מרחוק באמצעות הזום או המערכות הבית ספריות האחרות”.

איגוד ערים כנרת הודיעו: “על פי הנחיות פיקוד העורף, נסגרים בשעה זו כל חניוני חופי הכינרת, עד להודעה חדשה. הציבור מתבקש להישמע להנחיות ולא להגיע לחופים”.

עיריית עכו הודיעה כי בעקבות החמרת הוראות פיקוד העורף לא יתקיימו מחר לימודים בבתי הספר ובגני הילדים. בעירייה הורו למערכת החינוך להיערך ללמידה מרחוק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות