כח רדואן: חוסלה שדרת הפיקוד ביחידת העילית של חיזבאללה

שדרת הפיקוד של 'כח ארדואן', התכנסה במבנה תת קרקעי בביירות וחוסלה • איברהים עקיל ששימש מפקד היחידה וגם כרמטכ"ל זמני, חוסל עם עוד 15 מפקדים • גם בארצות הברית מודים על חיסול הטרוריסט שהיה ברשימת ה'מבוקשים': "זה טוב שאנשים מובלים אל הצדק"
קובי פינדרוס
י"ח אלול התשפ"ד / 21.09.2024 20:09

בהכוונת אגף המודיעין, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר מבנה תת קרקעי בביירות בו נפגשו שדרת מפקדים של ארגון הטרור חיזבאללה. בתקיפה חוסלו בין השאר ראש מערך המבצעים של ארגון הטרור, איברהים עקיל. עקיל שימש בפועל כמפקד יחידת רדואן ומפקד “התוכנית לכיבוש הגליל”, יחד עימו חוסלו צמרת מערך המבצעים ושרשרת הפיקוד של יחידת רדואן.

עקיל והמפקדים שחוסלו היו מאדריכלי “התוכנית לכיבוש הגליל” במסגרתה חיזבאללה תיכנן ביום פקודה לפשוט לשטח מדינת ישראל, לכבוש את יישובי הגליל, לרצוח ולהרוג חפים מפשע, בדומה למה שביצע ארגון הטרור חמאס בטבח הרצחני בשמחת תורה.

מלבד עקיל, חוסלו בתקיפה 15 מחבלים נוספים בארגון הטרור חיזבאללה, ביניהם מפקדים בכירים בשרשרת הפיקוד של כוח רדואן. עקיל והמפקדים שחוסלו בתקיפה היו אחראים על תכנון, קידום והוצאה לפועל של מאות מתווי טרור לעבר מדינת ישראל, בהם תכנון התוכנית הרצחנית של חיזבאללה לפשיטה על יישובי הגליל.

בין המחבלים שחוסלו היה אחמד מחמוד והבי המכונה אבו חסין סמיר, ששימש כראש יחידת ההדרכה בכוח רדואן. הוא מילא שורה של תפקידים בארגון הטרור ושימש כמפקד כוח רדואן בעשור האחרון עד תחילת 2024.

בין היתר, היה ממתכנני ומובילי תוכנית ההתקפה “כיבוש הגליל”, והיה שותף לקידום ההתבססות של חיזבאללה בדרום לבנון. לאורך השנים, ובמהלך החודשים הראשונים של המלחמה, והבי תכנן והוציא לפועל פיגועי חדירה וירי רבים לשטח מדינת ישראל.

מפקדים מכוח ההתקפה של יחידת רדואן שחוסלו בהתקפה

סאמר עבד אלחלים חלאוי (חמזה אלע’רביה) – מפקד מרחב ההתקפה בגזרת החוף.

עבאס סאמי מסלמאני (סראג’ עלי) – מפקד מרחב ההתקפה בגזרת קאנא.

עבדאללה עבאס חג’אזי (בלאל) – מפקד מרחב ההתקפה ברכס רמים.

מחמד אחמד רצ’א (נינוא) – מפקד מרחב ההתקפה בגזרת אלחיאם.

חסן חסין מאצ’י (אבו האדי מידון) – מפקד מרחב התקפה בהר דב.

מפקדים אלו הובילו ותכננו במשך שנים את תוכנית ההתקפה והחדירה של הכוח לשטח מדינת ישראל ביום פקודה.

בנוסף חוסלו בכירים בארגון ובמטה הכוח של רדואן

חסן יוסף עבד אלסאתר (באקר) – אחראי המבצעים בכוח רדואן, אשר הוביל וקידם את כלל מתווי הירי של הכוח.

חסין אחמד חדרג’ (סראג׳) – ראש המטה ב׳כוח רדואן׳ אשר היה מעורב בהעברות אמצעי לחימה ובהתעצמות הארגון.

היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג’ייק סאליבן התייחס לחיסולים בביירות: “זה טוב כשאנשים מובאים לצדק. הסיכון בהסלמה בגבול ישראל-לבנון – אקוטי”. עו אמר סאליבן:“כל פעם שנעשה צדק עם טרוריסט שיש לו דם אמריקני על הידיים זו תוצאה טובה.

יש סכנה אמיתית וחמורה של הסלמה בגבול בין ישראל ללבנון. חיזבאללה הוא זה שהתחיל את הלחימה. נסראללה בעצמו אמר שהוא פתח חזית צפונית.

ישראל לא סתם התחילה לתקוף בלבנון. חיזבאללה הוא שתקף את ישראל. עשרות אלפי ישראלים נאלצו לעזוב את בתיהם, ארה”ב רוצה לראות רגיעה בגבול ופתרון. אני מקווה שלא נגיע למלחמה כוללת בין ישראל ללבנון. אנחנו עובדים למנוע את זה”.

עקיל החל את דרכו בחיזבאללה בשנות ה-80′ במנגנון הג’יהאד האיסלאמי, האחראי על פיגועי חיזבאללה מחוץ לשטח לבנון, ולקח חלק בפיגועים רבים שבוצעו במדינות שונות נגד גופים ואזרחים בינלאומיים חפים מפשע.

החל משנת 2004 כיהן עקיל כראש מערך המבצעים של חיזבאללה, כחלק מכך היה אחראי על פעילות חיזבאללה בתחומי פיגועי חבלה, ירי נ”ט, מטעני נפץ, הגנה אווירית והיבטים צבאיים נוספים.

בנוסף, שימש כמפקד יחידת רדואן, כוח העילית של חיזבאללה, ששם לו למטרה לכבוש את היישובי הגליל הישראלי ולהרוג חיילים ואזרחים חפים מפשע. איברהים עקיל קידם פיגועי ומתווי טרור רבים נגד אזרחים ישראליים וכוחות צה”ל.

עקיל היה אחראי לירי הנ”ט לעבר מוצב אביבים בשנת 2019, לפיגוע בצומת מגידו בשנת 2023 ולנסיונות חדירה של מחבלי חיזבאללה לשטח מדינת ישראל, על מנת לרצוח ולהרוג אזרחים וחיילים, במהלך מלחמת “חרבות ברזל”.

עקיל קידם את הפיגוע בשגרירות ארצות הברית בביירות בשנת 1983. בנוסף, נחשב למבוקש על ידי ארצות הברית אשר הציעה סכום כספי של מיליוני דולרים למי שיביא מידע שיכול להביא לסיכולו.

שר הביטחון יואב גלנט, ששימש כמפקד שייטת 13 אמר כי הוא רואה בחיסול ‘סגירת מעגל אישית’: “לפני 27 שנים בדיוק, בספטמבר 97׳, נפלו בקרב הקשה באנצרייה 12 מלוחמי שייטת 13, חבריי ופקודיי, שיצאו לפעילות מבצעית בעומק לבנון תחת פיקודו של סא”ל יוסי קורקין ז”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות