פרשיית “רופא במבחן”: כך סייעו לסטודנטים לקבל רישיון במרמה

חקירה שהתנהלה ביחידת ההונאה של המחוז הדרומי הובילה אתמול למעצר של שני רופאים ושני חשודים נוספים, בחשד לסיוע במרמה לסטודנטים לרפואה לעבור את מבחני ההסמכה ולקבל רישיון לעסוק ברפואה. בנוסף יחד עם משרד הבריאות נעצרו 12 חשודים נבחנים
חרדים 10
י"ז אלול התשפ"ד / 20.09.2024 14:29

במהלך החודש האחרון, ניהלה יחידת ההונאה של המחוז הדרומי בשת”פ יחידות מחוזיות, חקירה סמויה כנגד שני רופאים מהדרום. על פי החשד סטודנטים לרפואה וסיעוד אחיות אשר למדו בחו”ל, ניגשו למבחן הסמכה של משרד הבריאות בכדי לקבל את הרישיון ונכשלו מספר פעמים.

החשודים ציידו את הנבחנים בערכה הכוללת רכיבים אלקטרוניים המשדרים מתוך המבחן צילומים של מסכי הנבחנים ואת התשובות קיבלו הנבחנים מהרופא המחובר לאמצעי מרחוק. ובכך סייעו למספר רופאים לעבור את המבחן בהצלחה ולקבל רשיון לעסוק ברפואה.

היחידה בשת”פ משרד הבריאות פעלה במשך השבועיים האחרונים בתוך מתחם בו נערכו הבחינות. במהלך פעילות זו נתפסו 12 נבחנים שהעלו את חשדם של הבוחנים, הוצאו לחיפוש ןעל גופם נתפסה ערכה עם רכיבים אלקטרוניים.

עם יציאה לחקירה גלויה, פשטו אתמול שוטרי יחידת ההונאה יחד עם כוחות נוספים במחוז הדרומי על בתיהם של השניים ושל מעורבים נוספים הקשורים לפרשיה,
במהלך החיפוש נתפס רכוש לצורך חילוט כחלק מאכיפה כלכלית שנעשתה בפרשיה זו.

בסיום חקירה הובאו לבימ”ש ומעצרם הוארך ב8 ימים. החקירה נמשכת.

מדוברות משרד הבריאות נמסר כי בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל באגף המשמעת במשרד הבריאות העוסק בהגעתם של נבחנים/ות למבחנים הממשלתיים ברפואה ובסיעוד עם מערכת מוסלקת על גופם, המשדרת וקולטת תשובות אונליין בזמן הבחינה,

בפעילות משותפת עם מפלג הונאה דרום שהובילה להתפתחויות מודיעניות, אתמול (19.09.2024) נעצרו ארבעה חשודים בפרשה, בהם שני רופאים, ביהמ״ש האריך את מעצרם בשמונה ימים עד לתאריך 26.09.2024, וכנגד שני מעורבים נוספים האריך ביהמ״ש בשבעה ימים עד לתאריך 25.09.2024. חשודה נוספת עוכבה אתמול לחקירה בסיום הבחינה.

במהלך ימי המבחנים ברפואה ובסיעוד נתפסו ע״י חוקרי אגף המשמעת במשרד הבריאות נבחן ברפואה ושלושה נבחנים בסיעוד באולמות הבחינה. הנבחנים נתפסו שעל גופם הוסלקה המערכת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות