“הם בפאניקה; חייבים לנצל את ההזדמנות אחרי מתקפת הביפרים”

אלוף (מיל') יפתח רון טל, לשעבר מפקד זרוע היבשה של צה''ל, התייחס למתקפות הקטלניות השבוע בלבנון • "מבחינה טכנולוגית ומבצעית - זה הישג מטורף"
103fm
י"ז אלול התשפ"ד / 20.09.2024 12:57

בצל המתקפות הקטלניות השבוע בלבנון, אשר מיוחסות לישראל, שוחח אלוף (מיל’) יפתח רון טל, לשעבר מפקד זרוע היבשה של צה”ל, עם אריה אלדד ורון קופמן ב-103fm והביא את משנתו.

“מבחינה טכנולוגית ומבצעית זה הישג מטורף, ואגיד מעבר לזה: אני לא משתמש במילים גבוהות: לדעתי מדובר פה בהתקפה הקטלנית ביותר במלחמות הקונבנציונליות אבר. היא גם המדויקת ביותר. היא פגעה ברגע אחד בכמעט 5,000 מחבלים או לוחמים, לובשי מדים, וכמעט ולא פגעה במי שלא מעורב”, אמר.

רון טל שאל: “ראיתם את נסראללה אתמול? לא ראיתי נאום שהוא נתן בצורה כל כך מסכנה קצרה ומהוססת”, והוסיף: “מי שיש לו איתורית, הוא לא חייל פשוט, אלא יש לו איזה גוף שהוא מרכז סביבו והוא בתוך שרשרת הפיקוד. שרשרת הפיקוד של חיזבאללה נפגעה באורח מאוד קשה. גם הפאניקה שהם נמצאים בה. יום אחר כל זה פגע להם במכשירי הקשר. מי שמחזיק פלאפון הוא בפאניקה. זה יכול להיות גם עם מכוניות חשמליות”.

האלוף במילואים קורא לישראל לנצל את שעת הכושר להכרעה: “יש למדינת ישראל הזדמנות אסטרטגית שנקרתה בדרכה. לפעמים יש מלחמות שלמות שאתה נלחם בין קרב טקטי אחד לשני. אני לא מצליח להבין, אני מקווה שאני טועה, שאני לא מנצלים אותה כדי להכריע את החיזבאללה. הם יתאוששו, וכשהם יתאוששו לא נוכל לעשות את מה שאנחנו יכולים לעשות עכשיו. “זאת החלטה של הקבינט”, עם זאת הודעה כי: “יש מצוקה של אמל”ח בצה”ל, והשפעה גם על המערך הסדיר וגם מערך המילואים”.

בהמשך אמר מפקד זרוע היבשה לשעבר: “אין לי מידע לגבי שאלת העיתוי של מתקפת הביפרים, אבל ההתקפה הזו יצאה לדרך והתממשה. לא יכול להיות שלא מנצלים את ההזדמנות. אני מכיר את ההיסטוריה הצבאית, חייבים לנצל את ההזדמנות הזאת. הכניסה לדרום לבנון היא אתגרית מבחינה קרקעית. הם היו בפאניקה. היינו יכולים להיכנס לדרום לבנון. ייקח להם עוד שבועות להתארגן, גם אם הם יורים עלינו”.

“מדינת לבנון צריכה לשלם מחיר”

אם כך, מה מציע איש הצבא לשעבר לעשות בלבנון? הוא השיב: “על דרום לבנון – הייתי עושה שתי פעולות מכינות: אחת – הייתי גורם לכך שתושבי דרום לבנון יעזבו. מודיע להם, זורק כרוזים. נותרו שם בין מאתיים לשלושת מאות אלף, הייתי דואג שהם יתחילו בנסיעה צפונה. הייתי מפציץ את כל הגשרים על הליטני, ומבודד את דרום לבנון כדי שיהיה להם קשה לתגבר אותו מחדש, תופס את דרום לבנון עד לליטני. מי שגר בצפון ישראל יודע שתושבי הישובים בצפון ישראל לא יוכלו לחזור הביתה אם לא נשלוט ברכסים שלידם”.

הוא מדגיש כי על ישראל לא להתמקד אך ורק במלחמה כנגד חיזבאללה: “מדינת לבנון צריכה לשלם מחיר, וזה ישפיע עליה באופן שבו הם ישפיעו על החיזבאללה. לא הייתי פוגע בחשמל בדרום, הייתי פוגע בחשמל בבירות. יש כעשרים גשרים, כולם צריכים להיות מופצצים. צריך להכין את הדרום להשתלטות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות