“ארצות הברית ערוכה להגן על מדינת ישראל מול איראן וגרורותיה”

חרדים 10
|
י"ז אלול התשפ"ד / 20.09.2024 11:01
דובר הפנטגון סיפר כי האמריקאים עדיין מאמינים כי ניתן למנוע מלחמה מול חיזבאללה בגבול הצפוני של מדינת ישראל, אך הבהיר כי ארצות הברית ערוכה עם יכולות גדולים במזרח התיכון, להגן על ישראל מכל מקרה של תקיפה איראנית

בארצות הברית עדיין אופטימיים ומקווים להביא לסיום המערכה בגבול הצפוני של מדינת ישראל באמצעים דיפלומטיים. למרות זאת האמריקאים ערוכים לסייע לישראל מול כל איום לוחמני שעשוי לבוא מציר הרשע.

היום (שישי) פורסם בתוכנית “הבוקר הזה” בכאן רשת ב כי דובר הפנטגון פטריק ריידר סיפר בריאיון שבוושינגטון משוכנעים כי דיפלומטיה היא הדרך הטובה ביותר להפחתת המתיחות מול לבנון, הדובר גם הבהיר כי הנוכחות האמריקנית באיזור גבוהה יותר מאשר היתה בליל המתקפה האיראנית על ישראל.

דובר הפנטגון הבהיר: “מאמינים שדיפלומטיה גם תבטיח שהלחימה לא תסלים לסכסוך אזורי רחב יותר. לדעתנו, זה האינטרס הטוב ביותר של כולם – וצריך להישאר ממוקדים בזה. המחויבות שלנו להגנת ישראל היא ‘משוריינת’ וחזקה, אני חושב שהוכחנו אותה – ונמשיך לספק סיוע ביטחוני לישראל”.

בהתייחס לחשש כי המגעים לא ישאו פרי וכי מלחמה תפרוץ, אמר ריידר: “היו לנו חששות לגבי הפוטנציאל לסכסוך אזורי רחב יותר מאז שחמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר והרג יותר מ-1,200 חפים מפשע ולקח בני ערובה. אז עבדנו קשה מאוד כדי למנוע סכסוך אזורי רחב יותר. ולכן אנחנו ממשיכים להישאר מאוד ממוקדים בזה”.

למרות הנ”ל מבהיר ריידר כי האמריקאים נערכים לאפשרות שאיראן תתקוף בתגובה לפגיעה בגורמים איראנים השבוע במתקפת הביפרים: “אנחנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר המצב, אני לא יכול לחזות את העתיד כמובן. שמענו את איראן ברטוריקה על כוונתה להגיב, ולכן עלינו לקחת את הדברים ברצינות. ושוב, ארצות הברית נותרה מחויבת לתמוך בהגנה על ישראל. אנחנו עדיין משמרים כמות משמעותית של יכולת במזרח התיכון. למעשה, יש לנו כעת באזור יותר יכולות מאשר ב-14 באפריל”.