אחרי צה”ל • עופר וינטר: “האזרחים של האוייב – לא מעניין, זה לא מוסרי”

הקצין שפרש מצה"ל לאחר שנים שנמנעו מלקדמו בתפקיד, נשא דברים בארוע לזכר לוחמיו שנפלו בעזה: "הציווים שצריכים לעניין מפקד בלחימה הם לנצח, להכריע את האויב ולהחזיר את האנשים הביתה"
חרדים 10
י"ז אלול התשפ"ד / 20.09.2024 10:21

תא”ל (במיל’) עופר וינטר השתתף אמש בוועידת ‘בואי הרוח’ שנערכה במעלה אדומים, לזכר הלוחמים אילון ויס ותלמידו יקיר טיטלבוים שנפלו בעזה לפני כשלושה חודשים.

וינטר, שסיים את שירותו הצבאי לאחר שבמשך שנים נמנעו בצה”ל מלקדמו. התייחס לטענות שנכרכו בשמו על יחסו הדתי לצה”ל ומדינת ישראל ועל התפילה שנשא עם חייליו ביציאה למערכה: “אני מוריד את עצמי לעפר, וכשאני שם, גם אם תדרוך עלי לאן תוריד אותי? לכן לא לקחתי את זה אישית. לא פגעתי באף אחד, לא עשיתי שום דבר. בסך הכל התפללתי – מה קרה?”.

עופר התייחס גם למלחמה המתנהלת בין חורבות עזה מול קריאות בעולם המערבי לעצירת המלחמה: “האיסלאם לא מכיר בשלום. אנחנו רוצים שלום באמת, אבל עוד לא הגיע הזמן. כדי לחיות במזרח התיכון צריך להיות אריות” אמר כשהוא מוסיף, “שני הציווים שצריכים לעניין מפקד בלחימה הם לנצח, להכריע את האויב ולהחזיר את האנשים הביתה. כל השאר הם שיקולים משניים. גם לא האזרחים של האויב – לא מעניין, זה לא מוסרי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות