“אני אהיה מגן היהודים” • טראמפ במאבק על כל קול בקרב היהודים

דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית לשעבר השתתף הלילה בארוע של תנועת מאבק באנטישמיות והכריז: טבח שמחת תורה לא היה מתרחש, במשמרת. "ברגע שאכנס לבית הלבן, אמחץ את גל האנטישמיות. ההבטחה שלי ליהודים אמריקנים: אני אהיה המגן שלכם והחבר הכי טוב שהיו ליהודים אמריקנים אי פעם"
חרדים 10
י"ז אלול התשפ"ד / 20.09.2024 10:05

דונלד טראמפ נשיא ארצות הברית במירוץ חוזר לבית הלבן, השתתף הלילה (שישי) באירוע למען המאבק באנטישמיות בוושינגטון. כי טבח שמחת תורה לא היה מתרחש אם הוא היה נשיא ארצות הברית. “זו הייתה קריאת השכמה לעולם כולו, היהודים פה באמריקה ספגו את גל האנטישמיות הגרוע אי פעם”.

על המתמודדת מולו מטעם המפלגה הדמוקרטית, קמלה האריס ששימשה סגנית הנשיא בממשל היוצא, אמר טראמפ: “היא לא עשתה דבר כדי להילחם באנטישמיות. היא לא הרימה אצבע כדי להגן עליכם. אני קורא להאריס להתנער מתמיכה של שונאי ישראל. ברגע שאכנס לבית הלבן, אמחוץ את גל האנטישמיות. ההבטחה שלי ליהודים אמריקנים – אני אהיה המגן שלכם והחבר הכי טוב שהיו ליהודים אמריקנים אי פעם”.

את מערכת הבחירות כינה טראמפ “החשובות ביותר עבור ישראל”. כשהוא בא חשבון עם הקהילה היהודית בארצות הברית. לטענתו הוא קיבל פחות משליש מקולות היהודים בבחירות הקודמות על אף שהרחיק לכת למען ישראל בכהונתו הקודמת כנשיא המעצמה הגדולה בעולם. טראמפ חזר על דברים שכבר אמר כי במקרה וקמלה תיבחר לנשיאות הרי שישראל תחדל מלהתקיים בתוך שנתיים כשהוא מוסיף: “אוהבים אותי בישראל. הסקרים מלמדים כי הייתי יכול להיבחר לראשות הממשלה שם”. כשהוא מוסיף קריצה: “אבל אצטרך ללמוד את השפה שלכם”.

לכנס אחר בו השתתף טראמפ הלילה הוא הגיע עם אנדריי קוזלוב – שנחטף בידי חמאס ושוחרר, טראמפ אמר למשתתפי הכנס: “מקווה שנחזיר את החטופים מאד בקרוב”. גם כאן נשא טראמפ דברים: “אנו מאויימים כי בעתיד יוכל טבח שמחת תורה לחזור על עצמו שוב ושוב. אם אתם רוצים שישראל תשרוד, אתם צריכים את טראמפ כנשיא”. גם בכנס זה התייחס טראמפ למתנגדיו כאל שונאי ישראל: “יש נוצרים שאוהבים את ישראל יותר מכמה מהיהודים בניו יורק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות