לא תאמינו כמה שילמו בחיזבאללה על הביפרים שהרגו את המחבלים

על פי דיווחים, חיזבאללה העבירו 1.6 מיליון יורו על הביפרים שהתפוצצו והובילו לפגיעה באלפים מפעילי הארגון
חרדים 10
י"ז אלול התשפ"ד / 19.09.2024 22:49

אין מתנות חינם: על פי דיווחים היום (חמישי), ארגון הטרור חיזבאללה שילם לפחות 1.6 מיליון יורו על הביפרים, שהתפוצצו והובילו לפגיעה באלפים מפעילי הארגון. לא נמסר אם כבר הוגשה דרישה להשבת הסכום.

רשת השידור הבולגרית bTV דיווחה היום כי 1.6 מיליון יורו הקשורים לעסקת הביפרים עברו דרך בולגריה והועברו להונגריה, שם “ישבה” חברת BAC הפיקטיבית – ממנה נרכשו על פי הדיווחים הביפרים. הטלוויזיה הבולגרית ציטטה מקורות בסוכנות הבולגרית לביטחון לאומי.

העיתון “ניו יורק טיימס” דיווח מוקדם יותר היום מפי גורמי הגנה ומודיעין ישראלים בעבר ובהווה כי ישראל עומדת מאחורי אירועי פיצוץ מכשירי הקשר והביפרים בלבנון, וכי המבצע היה מורכב וארוך.

על פי שלושה קציני מודיעין, ישראל הקימה חברה מתחזה ליצרנית ביפר בינלאומית – חברת BAC. לדבריהם, לפחות שלוש חברות נוספות הוקמו, כדי להסוות את זהותם האמיתית של יצרני הביפרים, שהם למעשה קציני מודיעין ישראלים.

בעוד BAC תפקדה גם כחברה רגילה, הלקוח החשוב ביותר היה חיזבאללה, ולפי קציני המודיעין, הביפרים שיועדו לארגון יוצרו בנפרד, והכילו סוללות עם חומר הנפץ PETN. כבר בקיץ 2022 החלו להישלח הביפרים ללבנון, אך הייצור שלהם הוגבר בעקבות גינוי של נסראללה את הטלפונים הניידים.

שני גורמי מודיעין אמריקנים אומרים שכבר במהלך הקיץ גברו משלוחי הביפרים ללבנון וחולקו בין אנשי הארגון, כשהם חשבו שמדובר בצעד בטיחותי ומניעתי. שלושה גורמי מודיעין וביטחון הסבירו שעל מנת להפעיל את הפיצוצים, ישראל שלחה אליהם הודעה בערבית המדמה הודעה מההנהגה הבכירה של הארגון, ושניות לאחר מכן הם התפוצצו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות