הוא שוב חותך שמאלה? בנט בהתבטאות בעד מדינה פלסטינית

ראה"מ לשעבר בנט, התבטא כידוע נגד רעיון הקמת מדינה פלסטינית, אותה כינה בין היתר ״מדינת טרור״ • אלא שלפי תיעוד שנחשף הערב במהדורה המרכזית בחדשות 14 עולה כי בנט הסכים לדון על מדינה פלסטינית בעוד 6 שנים • הליכוד: "לא השתחרר מכבליו של מנסור עבאס"
דוד ליבוביץ
י"ז אלול התשפ"ד / 19.09.2024 21:51

האם הוא חותך שמאלה? שוב? נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, התבטא כידוע לא פעם ולא פעמיים נגד רעיון הקמת מדינה פלסטינית ביהודה ושומרון, אותה כינה בין היתר ״מדינת טרור״. אלא שלפי תיעוד שנחשף הערב [חמישי] במהדורה המרכזית בחדשות 14 עולה תמונה חדשה.

בימים האחרונים שהה בנט בגרמניה. בין היתר התראיין לעיתון ה-״בילד״, נפגש עם בכירים ושוחח עם הקהילות היהודיות בברלין, מינכן ופרנקפורט, בהזמנת קרן היסוד. בהרצאה השנייה שנתן, בה רואיין על ידי עיתונאי בשם גיא כ״ץ וענה לשאלות הקהל, נשאל על השלכות 7 באוקטובר על רעיון הקמת המדינה הפלשתינית.

בנט, מנכ״ל מועצת יש״ע לשעבר, התבטא בעבר מאות אם לא אלפי פעמים נגד האפשרות להקים מדינה פלשתינית כשכנה של ישראל. כך גם התחילה תשובתו בנושא – כשטען שכעת הוא מתנגד להקמת מדינה פלשתינית וכי הדבר איננו ישים – אך המשך תשובתו הפתיע את הנוכחים הרבים באולם.

״מה שאנחנו צריכים לעשות בטווח הקצר הוא להפחית את החיכוך עם הפלסטינים״, אמר בנט, כפי שפורסם, ״לשפר את תחושת הכבוד שלהם, את האוטונומיה שלהם, אך לא לוותר על הביטחון שלנו. ואנחנו יכולים לדון על מדינה פלשתינית בעוד שש שנים, אולי, או שמונה שנים״. כך, למעשה, לא שלל ראש הממשלה לשעבר את האפשרות שמדינה פלשתינית תוקם בתמיכתו.

מראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט נמסר: ״כדאי שמפעילי מכונת הרעל יפנו את כשרונם כנגד איראן, חיזבאללה וחמאס ולא כנגד עם ישראל פנימה. לו היו עושים זאת, ישראל לא היתה מצויה באסון הנורא הנוכחי. בנט נגד מדינה פלסטינית, נקודה. שלא כמו נתניהו שהצהיר על תמיכתו במדינה פלסטינית ומסר שטחים רבים לערפאת. בנט מאמין שאפשר וצריך להקים ממשלת אחדות רחבה גם עם אנשים שחושבים אחרת״.

מהליכוד נמסר בתגובה: “אחרי הטבח הנורא ב-7 לאוקטובר אסור לתת פרס לטרור ולאפשר מדינה פלשתינית. נראה שבנט לא השתחרר מכבליו של מנסור עבאס. ראש הממשלה נתניהו כבר הוכיח ב-20 שנים האחרונות שהוא המחסום היחיד בפני הקמת מדינת טרור בין הים לירדן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות