איראן מתערבת: גנבה מידע מטראמפ – והדליפה לדמוקרטים

גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים כי ההאקרים פועלים בשירות משמרות המהפכה האיראניים, והם אלה שהדליפו את המידע שגנבו מהמטה של טראמפ - לקמפיין של ביידן
חרדים 10
ט"ז אלול התשפ"ד / 19.09.2024 19:25

גורמי אכיפת חוק פדרליים בארצות הברית חשפו השבוע כי האקרים איראנים הגבירו את מאמציהם להתערב בבחירות לנשיאות 2024, תוך שימוש בטקטיקות מתוחכמות של פריצה והדלפת מידע. על פי הודעה משותפת של משרד מנהל המודיעין הלאומי, ה-FBI וסוכנות הסייבר והביטחון של תשתיות (CISA), האקרים איראנים הצליחו לפרוץ למערכות של קמפיין הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וגנבו מסמכים פנימיים רגישים.

בין החומרים שנגנבו נמצא מסמך מחקר מקיף בן 271 עמודים על הסנאטור JD ואנס, מועמדו של טראמפ לתפקיד סגן הנשיא. המסמך, שסומן כ”חסוי ומועדף”, הכיל לכאורה מידע המבוסס על מקורות ציבוריים. בניסיון להפיץ את המידע הגנוב, ההאקרים האיראנים נקטו במספר אסטרטגיות, כולל שליחת הודעות דוא”ל לא מבוקשות לאנשים המזוהים עם קמפיין הנשיא ביידן, שהכילו קטעים מהחומר הגנוב.

בנוסף, ההאקרים פרצו לחשבון הדוא”ל של רוג’ר סטון, יועץ קרוב לטראמפ, במטרה להשתמש בו כדי לפרוץ לחשבונות של בכירים נוספים בקמפיין. הם גם ניסו להעביר את המידע הגנוב לכלי תקשורת מרכזיים בארה”ב, כולל פוליטיקו, הניו יורק טיימס והוושינגטון פוסט.

דובר קמפיין סגנית הנשיא קמלה האריס אישר כי “מספר אנשים היו מטרה בחשבונות הדוא”ל האישיים שלהם” אך הדגיש כי “החומר לא נעשה בו שימוש”. הקמפיין גינה בתוקף את הניסיונות להתערב בבחירות. גורמי מודיעין אמריקאים מאמינים כי ההאקרים פועלים בשירות משמרות המהפכה האיראניים.

מטה טראמפ הגיב בחריפות לחשיפה, וקרא להאריס וביידן “לחשוף האם השתמשו בחומר הפרוץ”. הם טענו כי זוהי “הוכחה נוספת שהאיראנים מתערבים באופן פעיל בבחירות” כדי לסייע למועמדים הדמוקרטים. טראמפ עצמו, בעצרת בניו יורק, האשים את ביידן במעורבות בפריצה, למרות שהצהרת רשויות אכיפת החוק לא תמכה בטענה זו.

דונלד טראמפ עצמו הגיב על כך בעצרת בחירות: “איראן פרצה לקמפיין שלי. אני לא יודע מה לעזאזל הן מצאו. הייתי רוצה לגלות, זה לא היה יכול להיות מרגש מידי, אבל הם נתנו את זה לקמפיין של ביידן”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות