“מלחמת השמדה”: מחבלי חיזבאללה בלחץ; בכירים נעצרו לחקירה

עיתונאי המזוהה עם ארגון הטרור מזהיר כי האסטרטגיה הישראלית מכוונת לפגוע בארבעה מרכיבים מרכזיים של חזבאללה: המוניטין שלו, ההרתעה שהוא מייצר, האמון של תומכיו, והיכולות הצבאיות שלו. ישראל משלבת פעולות צבאיות עם מאמצים תודעתיים ומודיעיניים כדי להשיג מטרות אלו
חרדים 10
ט"ז אלול התשפ"ד / 19.09.2024 16:35

אחרי יומיים רצופים שבהם מכשירי קשר של מחבלי חיזבאללה פוצצו באופן מסתורי, בערוץ אל-חדת’ הסעודי דיווחו היום (חמישי) כי חיזבאללה החל בגל מעצרים ועצר כמה אנשים לחקירה ובהם אחיו של בכיר בארגון.

עוד דווח כי האחראי למכשירים בחיזבאללה נעצר לחקירה עימו, וכי צבא לבנון ממשיך לפוצץ מכשירי קשר של פעילי הארגון וביקש מהאזרחים לדווח על כל מכשיר ולא להתקרב אליו.

אבראהים אל-אמין, עורך העיתון הלבנוני “אל-אחבאר”, המזוהה עם ארגון הטרור ומהווה שופר למסריו, פרסם היום (חמישי) מאמר תחת הכותרת: “מלחמת ההשמדה בגרסתה הלבנונית – ישראל רוצה לחסל את חיזבאללה”.

לפי המאמר, ארבעה מרכיבים מרכזיים מאפיינים את חזבאללה במאבקו נגד ישראל: מוניטין, הרתעה, אמון ויכולת. אלה הם היסודות שעליהם בנה הארגון את כוחו לאורך 40 שנות פעילותו. ישראל, מצדה, מכוונת את מאמציה לפגוע בדיוק במרכיבים אלה.

האסטרטגיה הישראלית מכוונת לפגוע בארבעה מרכיבים מרכזיים של חזבאללה: המוניטין שלו, ההרתעה שהוא מייצר, האמון שרוחשים לו תומכיו, והיכולות הצבאיות שלו. ישראל משלבת פעולות צבאיות עם מאמצים תודעתיים ומודיעיניים כדי להשיג מטרות אלו.

המאמר מתאר שינוי משמעותי בגישה הישראלית כלפי חזבאללה. מאז מלחמת לבנון השנייה ב-2006, ישראל השקיעה משאבים עצומים בתוכניות שמטרתן לערער את המאפיינים שהבדילו את חזבאללה מארגונים אחרים. זה כולל מאמצים להכפיש את שמו של הארגון ולהציגו כמיליציה מורדת במקום כתנועת שחרור לאומית.

אל-אמין מתאר מערכה מודיעינית נרחבת שישראל מנהלת נגד חזבאללה. הוא טוען כי ישראל הצליחה לחדור לשורות הארגון ולגייס מרגלים, כולל בכירים בדרגים צבאיים ומודיעיניים גבוהים. במקביל, ישראל מיישמת אסטרטגיית “נקמה”, המכוונת לחיסול פעילי חזבאללה המעורבים בפעולות נגד ישראל, גם שנים לאחר האירועים.

המאמר מתייחס למבצע מודיעיני מורכב שכונה “השיחה הקטלנית”, במסגרתו הצליחה ישראל לפי הטענה לפגוע באלפי אנשי חזבאללה ואזרחים לבנונים. מבצע זה מוצג כהישג מודיעיני משמעותי שמטרתו לערער את האמון בין חזבאללה לתומכיו.

הכותב מזהיר כי ישראל מתכוונת להסלים את המערכה נגד חזבאללה ועלולה לפתוח במלחמה כוללת נגדו בקרוב. הוא מכנה את הפעולות הישראליות “מלחמת השמדה בגרסה הלבנונית”, גם אם בשלב זה היא נמנעת מהפעולות האכזריות שהיא מבצעת בעזה לטענתו.

המאמר מדגיש את תפקידו המרכזי של חזבאללה בתמיכה בארגוני התנגדות אחרים באזור, כולל בפלסטין, סוריה, עיראק ותימן. לפי הכותב, ישראל רואה בחזבאללה את הגורם העומד מאחורי פעולות רבות נגדה בזירות שונות, מה שמגביר את נחישותה לפגוע בארגון.

אל-אמין טוען כי הפעולות הישראליות האחרונות מציבות אתגר משמעותי לאמון שרוחשים תומכי חזבאללה לארגון. עם זאת, הוא רומז כי הארגון עשוי להגיב בקרוב באופן נרחב, ומסיים באמירה מאיימת: “אולי לא כדאי לנו לחכות שישראל תזרוק את הקוביה ראשונה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות