‘הארץ’ נסוג מטענות נגד דן גרטלר בנוגע לעקיפת סנקציות אמריקניות

הטייקון דן גרטלר נסוג מתביעת המיליונים שהגיש נגד קבוצת "הארץ" והעיתונאים גור מגידו וחיים לוינסון, שפרסמו נגדו תחקיר ב'דה מרקר' - שבתמורה הגישו הצהרה לבית המשפט, המטהרת את גרטלר מהטענה המהותית להפרת הסנקציות
חרדים 10
ט"ז אלול התשפ"ד / 19.09.2024 15:44

תביעת דיבה של מיליוני ש”ח שהגיש איש העסקים דן גרטלר נגד עיתון “הארץ” והעיתונאים גור מגידו וחיים לוינסון הסתיימה היום בהסדר ומחיקת התביעה. ההסדר הגיע לאחר שהנתבעים חזרו בהם מהטענות המרכזיות בפרסום המקורי.

התביעה התייחסה לכתבה שפורסמה ביולי 2020, בה נטען כי גרטלר ומקורביו הפקידו מזוודות מזומנים בסניף בנק בקונגו והעבירו כספים למטרות עסקיות שונות, תוך ניסיון לעקוף סנקציות שהטיל משרד האוצר האמריקני.

בתצהיר שהוגש במהלך ההליכים המשפטיים, הצהירו הנתבעים: “הפרסום נשוא התביעה אינו קובע ואף אינו מתיימר לקבוע וממילא לא נטען כי התובע ניסה לעקוף סנקציות כלכליות שהושתו עליו על-ידי האמריקנים”.

גרטלר טען בתביעתו כי הפרסום היה שקרי והתבסס על מסמכים מזויפים. הוא הציג ראיות המוכיחות, לטענתו, כי הגורמים שנטען כי ביצעו את הפקדות המזומנים כלל לא היו בקונגו באותה תקופה.

בעקבות הליך גישור והמלצת בית המשפט, ו”בשים לב לאסון שפקד את המדינה והמלחמה המתנהלת בימים אלה”, הסכימו הצדדים להגיע להסדר. בהודעה משותפת לבית המשפט, הצדדים ציינו כי הם עדיין חלוקים בשאלה האם הפרסומים ייחסו לגרטלר ניסיון לעקוף את הסנקציות, אך הנתבעים קיבלו את עמדת התובע כי “תוכן הפרסומים מצביע על ניסיון שכזה”.

ההסדר מטהר למעשה את דן גרטלר מהטענה להפרת הסנקציות של משרד האוצר האמריקני. על ההודעה חתומים עורכי הדין המייצגים את כל הצדדים בתיק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות