נמצא שטח ענק בניו ג’רזי: 150 אלף איש יזעקו יחד נגד גזירת הגיוס

באחדות נדירה שטרם נראתה בארה"ב יתכנסו 150 אלף איש בשטח ענק בניו ג'רזי לעצרת נגד גיוס בני הישיבות בארץ. כל האדמו"רים וראשי הישיבות בארה"ב חתמו על מכתב להשתתף בעצרת. גם גדולי ישראל מהארץ חרגו ממנהגם והצטרפו במכתבים באורח נדיר וזאת לאור פסיקת בג"צ  
חרדים 10
ט"ז אלול התשפ"ד / 19.09.2024 15:30

כזה דבר עוד לא היה בארצות הברית החרדית, ביום ראשון הקרוב יתאחדו החרדים בניו יורק ובניו ג’רזי לעצרת מחאה, תפילה וזעקה תחת הכותרת ‘זעקת הגולה’ כנגד גיוס בני הישיבות בארץ לצבא.

מדובר באירוע היסטורי שמאחד את כל הפלגים בארה”ב ובראשם חצרות סאטמר היריבות, ששני האחים האדמו”רים חתמו על כרוז משותף זה לצד זה דבר שעד היום לא קרה.

בנוסף, גם כל ראשי הישיבות מהציבור הליטאי באמריקה ובראשם ראשי ישיבת לייקווד התגייסו לשם כך וחתמו על ‘קול קורא’ לבוא להשתתף.

וחובת כל אחד ואחד להתפנות מכל עסקיו ולבא להשתתף בהעצרת, ולהשמיע זעקת התורה וצערא דשכינתא מסוף העולם ועד סופו.

גם גדולי ישראל מהארץ כתבו לראשונה מכתבים לבוא להשתתף, גורמים עמם שוחחנו מצביעים על כך כי לאור פסיקת בג”צ בעניין גיוס בני הישיבות לא נותרה ברירה אלא לפעול בדרכים שעד עתה הציבור הליטאי ישיבתי בארץ נמנע מלפעול. על פי אותו גורם: “לא מן הנמנע כי הדבר יועתק גם לארץ, לאחר שלא נראה כי יהיה חוק גיוס באופק”.

גדולי הדור שכתבו מכתבים לעצרות נגד הגיוס בארה”ב הם: ראש הישיבה הגאון רבי דב לנדו, ראש הישיבה הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש, וגדולי ראשי הישיבות הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח, הגאון רבי חיים פיינשטיין ראש ישיבת עטרת שלמה והגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון. במכתבים קוראים גדולי ישראל לצאת להשתתף בעצרות.

במכתב של האדמו”ר מסאטמר נכתב: “עדת עריצים בקשו נפשות בחורינו בנינו ובנותינו, להעבירם לשמד ולכפירה בכח גזירת הגיוס הנוראה שהרשיעו לגזור”.

עצרת הענק הפכה לשיחת היום בחודש האחרון בקרב תושביה החרדים של ארה”ב  והיא תתקיים במקום ענק בניו ג’רזי תחת כיפת השמים, בשטח הנקרא ‘בראוד סקוור’ הסמוך לנוארק שמכיל 150 אלף איש. אוטובוסים ישנעו את המשתתפים מכל רחבי ניו יורק וניו ג’רזי.

המקום נסגר לאחר התלבטויות של העסקנים היכן יש מקום שיכול להכיל כל כך הרבה אנשים שיהיה קרוב גם לכל המקומות, ולאור הצפי להשתתפות עשרות אלפים בראשות כל האדמו”רים והרבנים בארה”ב החרדית מכלל החוגים והעדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות