“רוצחי אחי שוחררו בעסקה מופקרת, הם כנראה רצחו את בני”

חרדים 10
|
ט"ז אלול התשפ"ד / 19.09.2024 12:30
ראש מועצת קרית ארבע לשעבר, האב השכול אליהו ליבמן, התארח בוועידת שלומי אמונים והביע התנגדות נחרצת לעסקת חטופים: “כשאנו רוצים את כל החטופים עכשיו ומיד מתוך קדושת החיים ואחריות לאומית, עלינו לזכור כי מחבלים אלו שיוצאים מהכלא הישראלי חוזרים לרצוח עוד ועוד יהודים, בלי ספק”

בוועידת שלומי אמונים בראשות השר מאיר פרוש התארח אליהו ליבמן, ראש מועצת קרית ארבע לשעבר, ששיכל את בנו הקדוש אליקים שלמה הי”ד בטבח שמחת תורה, והביע התנגדות תקיפה לעסקה המוצעת כיום מול ארגון הטרור חמאס לשחרור חלק מהחטופים.

ליבמן סיפר לציבור על בנו אליקים שלמה הי”ד שנרצח בידי אויב אכזר וצמא דם, שאינו מבחין בין דם לדם ורק רוצה לכלותינו. בדבריו הזכיר גם את אחיו הקדוש שניאור שלמה הי”ד שנרצח בידי בני עוולה מחבלים ארורים ימ”ש, באמרו: “דוד המלך קבע את יעדי המלחמה הברורים על פי התורה, “ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם”, זהו המוסר היהודי האמיתי המורה לנו לחסל את כל המחבלים השפלים ולא להותיר מהם שריד ופליט, עד כלותם, כפשוטו.

“את הרוצחים הארורים של אחי, שחררו לפני שנים במסגרת עסקה מופקרת ולא אחראית, כאשר מחבלים אלו כנראה רצחו את הבן שלנו אליקים שלמה הי”ד. לכן כשמדברים אתכם על ספק מול וודאי, יש להתייחס בדין קדימה על הוודאי ולא על הספק. כשאנו רוצים את כל החטופים עכשיו ומיד מתוך קדושת החיים ואחריות לאומית, עלינו לזכור כי מחבלים אלו שיוצאים מהכלא הישראלי חוזרים לרצוח עוד ועוד יהודים, בלי ספק”.

ליבמן הוסיף ואמר: “למרבה הצער, יהודים רבים מאד שילמו מחיר יקר בחייהם בעקבות עסקאות מפוקפקות כאלו ואחרות שנעשו במהלך השנים, כשכל אחד ואחד מאיתנו עלול להיות מהקרבנות של העסקאות הנעשות מתוך לחץ גדול ובלי אחריות”.

“איך יתכן לנהל חיים בארץ ישראל שעה שאנו מנהלים משא ומתן עם הרוצחים השפלים ביותר שעמדו עלינו בטבח הנורא הזה? ויתירה מכך, מהו המסר העיקרי שאנחנו משדרים בעצם ניהול משא ומתן על עסקה כזו או אחרת? הם גם ירצחו, גם יחטפו, גם יכבשו וגם יעשו את הנורא שבנוראות, ואנחנו נבוא לקראתם ונעשה איתם עסקאות? איך יתכן דבר כזה העלול לעודד אצלם עוד חטיפות ועוד רציחות, ה’ ישמרנו”.

את דבריו הנוקבים חתם בקריאה נחרצת למקבלי ההחלטות, שלא להתפתות לביצוע עסקה חפוזה ללא אחריות ומבט קדימה: “התנהגותם ולחצם של משפחות החטופים מובנת מאד וזהו תפקידם לעורר מהומות ולהפעיל לחץ, כי מי שיש לו ילדים חטופים במנהרות חמאס בעזה, יעשה הכל כדי להביא את שחרורם המהיר בכל מחיר, אבל עם זאת, ברמת קבלת ההחלטות יש להביט על המכלול האחראי ולשמור על אזרחי הארץ העלולים להינזק בוודאות מפני שחרור מחבלים רוצחים עם דם על ידיהם השפלות”.

“בכל שחרור מחבלים מהכלא במסגרת עסקת שחרור חטופים, אסור לנו לסמוך על הנס ולהסתמך על הספק, כי מדובר כאן בוודאי. הלכה בידוע כי עשו שונא ליעקב, ולא נוכל לרחוץ בניקיון ידינו ולומר כי ידינו לא שפכו את הדם הזה”.