מרטיט: המזוזה שהגיעה מטבח שמחת תורה לשגרירות בפרגוואי

התרגשות ודמעות בחנוכת שגרירות ישראל בפרגוואי: אבי חסידים קבע על דלת השגרירות את מזוזת הבית בו נרצח בנו בשמחת תורה ואמר בקול חנוק: ״המזוזה הזאת היא הלב של נאור וסיון שנרצחו בשמחת תורה. המזוזה הזו יקרה לנו. המזוזה הזו היא ההמשכיות של הבן שלי״
חרדים 10
ט"ו אלול התשפ"ד / 18.09.2024 20:54

אסונסיון, פרגוואי: יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה, נשיא פרגוואי סנטיאגו פנייה והשגריר יועד מגן חנכו היום (ד) את שגרירות ישראל בפרגוואי. על דלת הכניסה לשגרירות קבע אבי חסידים את המזוזה מהבית בכפר עזה, בו נרצח בנו, נאור ז”ל יחד עם בת זוגו, סיון אלקבץ ז”ל, בבוקר שמחת תורה.
 
המחבלים חדרו אל הבית בו שהו השניים בשכונת הדור הצעיר בקיבוץ, ירו והשליכו רימונים לעברם. הבית הפך לאתר זיכרון, בו צופים המבקרים בו כיום ברהיטים המנותצים ובצילומים של הודעות הוואטסאפ האחרונות ששלחה סיון להוריה, רגעים לפני הנורא מכל. המזוזה שרדה את ההרס והתופת ועשתה את דרכה אל דלת השגרירות בפרגוואי.
 
רגע לפני קביעת המזוזה, אמר חסידים בקול נרגש: “המזוזה הזאת היא הלב של נאור וסיון שנרצחו בשחת תורה. המזוזה הזו יקרה לנו. המזוזה הזו היא ההמשכיות של הבן שלי״. כשהוא פונה ישירות ליו״ר בית הנבחרים של פרגוואי ראול לאטורה, אשר נכח בטקס יחד בכירי הממשל המקומי הוסיף חסידים: ״כבוד מאוד גדול לי להשאיר כאן את המזוזה של הבן שלי, הלב של נאור וסיוון כאן. זה היום הכי מרגש שלי, זו המתנה שנתנו לך. בעוד שבועיים הם היו אמורים להתחתן, זו המתנה שנתנו לכם, זו המתנה שנתנו לך. מה שהרגשתי כאן ביומיים האלה לא הרגשתי הרבה זמן. אני מודה לך ולנשיא היקר ולכולם, תודה רבה״.

אבי חסידים סיים את דבריו בקול חנוק מדמעות ואמר: ״תמיד תדע שנאור וסיוון איתכם כאן תמיד. הם לא הלכו סתם, אף אחד לא ינצח אותנו – לא החמאס לא איראן ולא אף אחד. כשאתם איתנו – נהיה חזקים. ובע”ה נמשיך ונקבע עוד מזוזות בעוד ארצות ונמשיך להיות חזקים ביחד תמיד״.

לצד הדלת בה נקבעה המזוזה הוצב שלט בו נכתב: “מזוזה זו היא סמל לזיכרון, להמשכיות ולכוח ההתמדה של עם ישראל. היא מחברת בין האבל הפרטי על הירצחם של סיון אלקבץ ונאור חסידים ז”ל בכפר עזה, לזיכרון הקולקטיבי של מדינת ישראל ושל העם היהודי. המזוזה היא עדה דוממת, המספרת את סיפור חוסנו של עם ועמידתה של אומה”.
 
בטקס חניכת השגרירות, בו השתתפו גם סגן יו”ר הכנסת, ח”כ יבגני סובה מהאופוזיציה וח”כ בועז ביסמוט מהקואליציה, אמר יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה: ״זוהי זכות ייחודית לחנוך את שגרירות ישראל באסונסיון. מדובר בקיום מצווה בת 4,000 שנה. המזוזה הזו קדושה במיוחד. היא הייתה קבועה בבית בו נרצחו סיון אלקבץ ונאור חסידים באכזריות בקיבוץ כפר עזה בשמחת תורה. המזוזה ניתנה במתנה על ידי אביה של סיון הי״ד, שמעון אלקבץ, כאות הערכה לפרגוואי שהתעלתה כבת ברית איתנה של ישראל במאבק נגד הטרוריסטים שלקחו מאיתנו את סיון ונאור. היא הובאה לכאן באופן אישי על ידי אביו של נאור הי״ד, אבי חסידים, שאנו זוכים בנוכחותו כאן היום. פרגוואי, אומה הידועה כנאמנה לערכיה האצילים, ראויה מאוד להיות המדינה בה תיקבע המזוזה הקדושה של סיון ונאור. בשם הכנסת, המייצגת את כל עם ישראל, ובשם העם היהודי – תודה לך פרגוואי״.
 
נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, הוסיף כי ״אנו כואבים ביחד עם העם היהודי את אשר קרה בשמחת תורה; אנו לא רק ביחד עכשיו אלא נהיה ביחד לתמיד. יחסי ישראל פרגוואי לא מסתכמים בקשרים כלכליים, אלא יושבים על אמונה, תקווה ועל הידיעה שיש לנו זכות לחלום בגדול ולהגשים חלומות ביחד. אני שמח להכריז כאן עכשיו כי בחודש דצמבר הקרוב אגיע לישראל ואפתח את שגרירות פרגוואי בירושלים״.

בשנת 2018 נסגרה השגרירות הישראלית, כתגובה להחלטת נשיא פרגוואי הקודם לסגור את שגרירות פרגוואי בירושלים. בשנה שעברה נבחר פנייה לנשיא פרגוואי והורה להשיב את שגרירות פרגוואי לירושלים. בעקבות זאת, הודיעה ישראל על החזרת השגרירות לאסונסיון, אותה כאמור חנכו היום יו”ר הכנסת ונשיא פרגוואי.
 
ארמון הנשיאות הואר בכחול ולבן
 
אמש, לאחר נאומו של יושב ראש הכנסת אוחנה בקונגרס, ביקרה המשלחת הפרלמנטרית בארמון הנשיאות, שם מארחיו הפתיעו אותו ואת חברי המשלחת כשהאירו את הארמון בצבעי כחול ולבן, לאות הזדהות עם מדינת ישראל.
 
חשוב לציין כי פרגוואי ניצבת בחזית התמיכה בישראל מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל ופועלת בפורומים הבין לאומיים נגד החלטות אנטי-ישראליות.
 
הערב צפויה משלחת הכנסת להמריא לבירת ארגנטינה, בואנוס איירס, שם ייפגש היושב ראש אוחנה עם הנשיא חביאר מיליי, עם שרת החוץ של ארגנטינה, דיאנה מונדינו ועם שר ההגנה לואיס פטרי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות