פרשן גל”צ על מתקפת הביפרים: ישראל אלימה ומשחיתת פנים

דוד ליבוביץ
|
ט"ו אלול התשפ"ד / 18.09.2024 20:42
הפרשן לענייני ערבים של גלי צה”ל, ג’קי חוגי ביקר את הצעד שנקטה ישראל כנגד חיזבאללה וכינה אותה – “אומת סטארט-אפ אלימה ומשחיתת פנים” • ארגון ‘בצלמו’ דרש את השעייתו ומחיקת הציוץ: “לא ייתכן שחייל צה”ל או עובד בגלצ יפגע כך בחבריו בשעת מלחמה”

וכמו תמיד באירועי ביטחון גדולים, גם הקולות הישראלים – ביזאריים נשמעים.

הפרשן לענייני ערבים של גלי צה”ל, ג’קי חוגי, ביקר היום (רביעי) את ההחלטה לפוצץ אתמול את מכשירי הקשר של פעילי חיזבאללה, מה שגרם לפציעתם של אלפים ומותם של 11 לבנונים, כך פורסם באתר ‘וואלה’.

חוגי כתב: “חזבאללה ראוי לענישה על החורבן בגבולנו, אבל לא כזו. מי שתכנן את המבצע ידע כי המטענים יתפוצצו בפרצופיהם, יכערו ויעוורו אותם. הוא ידע שאלף הפצצות יופעלו במרחב הציבורי בכל פינה”.

לדבריו, “זו פעולה מתוחכמת ולא חכמה. בימים אלה דרושה לנו הכרעה, או לפחות שביב נחת, לא לעודד אותם לנקמה עזה”. “נכון שאין מלחמות יפות, אבל גם לכיעור שהן יוצרות יש סולמות”.

חוגי בחר לסיים כך: “מתקפת הביפרים היא מופע של טקטיקה ללא אסטרטגיה. היא תמונת ראי של ישראל בימים אלה, לטוב ולרע: אומת סטארט-אפ אלימה ומשחיתת פנים”.

במכתב מטעם ארגון הימין בצלמו לגלי צה”ל הוא דרש את השעייתו ומחיקת הציוץ. “אנחנו במלחמה מול ארגון הטרור חיזבאללה ומאות לוחמים סיכנו את חייהם בשביל המבצע. במקום להודות לצה”ל הוא בחר לגנות את צה”ל על החיסולים והסיכולים שנעשו בצורה כל כך מידתית וגרמו לכך שכמעט ואף חף מפשע לא נפגע.

“לא ייתכן שחייל צה”ל או עובד בגלצ יפגע כך בחבריו בשעת מלחמה. על אחת כמה וכמה שהוא גם פוגע במדינת ישראל ועם ישראל בדבריו נגדנו כאשר הוא קורא לנו אומה אלימה ומשחיתת פנים”.