יום אחר יום • הפעם: מכשירי קשר צבאיים שהחליפו את ה’ביפרים’

חרדים 10
|
ט"ו אלול התשפ"ד / 18.09.2024 19:47
יממה חלפה מאז התפוצצו אלפי מכשירי ‘ביפר’ של מפקדי חיזבאללה, היום התפוצצו עוד מאות רבות של מכשירי קשר עמידים ומבצעיים התפוצצו בבת אחת • מדובר ברשת של אלפי מכשירי קשר שהופעלה לאחר השבתת רשת מכשירי הביפר לטובת תקשורת פנימית בין מפקדי חיזבאללה

בלבנון דיווחו על פיצוצים ברובע הדאחיה בביירות, ובמוקדים נוספים בדרום המדינה – עם פצועים רבים. לפי הדיווחים, הסיבה היא פיצוץ של מכשירי קשר צבאיים. בתיעודים שהופצו ברשתות בלבנון נראה נזק כבד שנגרם לבתים, ולכלי רכב בכמה מוקדים במדינה. ההגנה האזרחית בלבנון עדכנה כי היא פועלת לכיבוי שרפות שפרצו ב-60 בתים, 15 מכוניות, עשרות אופנועים וחנויות בנבטיה.

גורם ביטחוני שצוטט ברויטרס אמר שמכשירי הקשר הצבאיים שהתפוצצו נרכשו בידי חיזבאללה לפני כחמישה חודשים, באותו פרק זמן כמו הביפרים שהתפוצצו אתמול. ההערכה היא שיש כמה אלפי מכשירים צבאיים כאלו.

בזמן פיצוץ המכשירים, התקיימו הלוויות חלק מהרוגי הפיצוצים אמש. בלב מסע ההלוויה לבנו של חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה עלי עמא, תועד רגע הפיציוץ כשמכשירים מתפוצצים ובעליהם נופלים. אותה שעה התקיימו עוד שלוש הלוויות.

משרד הבריאות הלבנוני עדכן על תשעה הרוגים שלושה מהם בכפר סחמר שבבקאע, וכ-300 פצועים בסדרת הפיצוצים שאירעה היום. לפי מקורות ביטחוניים שצוטטו באל-ג’זירה אירעו חמישה פיצוצים בעיר בעלבכ שבבקעת הלבנון, בצידון וסביבתה ובדרום לבנון.

ראש ממשלת לבנון נג’יב מיקאתי אמר: “אני מרגיע את הלבנונים שהופסקה העברת הפצועים לבתי החולים. הורנו על הגשת תלונה למועצת הביטחון של האו”ם וקראנו להתכנסותה כדי לדון בתוקפנות”.

באל-ג’זירה פורסם כי מועצת הביטחון תקיים ישיבת חירום בליל השבת הקרובה ‘לגבי ההתפתחויות בלבנון’.

חיזבאללה הפיץ שורה של הוראות באמצעי התקשורת ובהן גם ההוראה: “יש לבדוק את כל המכשירים הסלולריים והאלקטרוניים שיובאו לאחרונה כדי לוודא שאינם ממולכדים. יש לנתק באופן זמני את הסוללות של כל מכשיר טכנולוגי אלחוטי”.