הותר לפרסום: חיזבאללה ניסה להתנקש בשר הביטחון לשעבר יעלון

קובי פינדרוס
|
ט"ו אלול התשפ"ד / 18.09.2024 13:44
פיצוץ שארע לפני כשנה בפארק הירקון הוביל למעצר של שמונה חשודים • כעת הותר לפרסום כי היעד היה שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר בוגי יעלון • על פי התכנון תוכנן המטען להתפוצץ כאשר יעלון – שרץ באופן קבוע בפארק – יעבור בסמוך אליו

הותר לפרסום: חיזבאללה ניסה לפני כשנה להתנקש בשר הביטחון וברמטכ”ל לשעבר בוגי יעלון.

ב-17 בספטמבר בשנה שעברה ב-06:30 בבוקר התפוצץ מטען רב עוצמה בפארק הירקון. ימ”ר תל אביב הגיעה וגילתה בתחילת החקירה שמדובר במטען מסוג כלימגור איראני. שב”כ מצטרפים לחקירה כי הבינה שלא מדובר באירוע פלילי. כמה שעות אחר כך נעצרים חשודים בכביש ראשי כשברשותם חומרי הצתה וציוד הסוואה.

בסך הכל הוגשו כבתי אישום כנגד שמונה חשודים, כאשר החשוד התשיעי הינו פעיל חיזבאללה שמקושר לגורמים בארץ. במהלך החקירה התברר כי היעד של החוליה היה שר הביטחון והרמטכ”ל לשעבר בוגי יעלון, שהיה אמור לעבור באזור באותן שעות.

בתחילת החקירה  שני החשודים החלו לשפוך אור על האירוע וסיפרו שתקופה לפני הפיצוץ ביצעו הברחה כמה שבועות קודם לכן בעזרת פעיל החיזבאללה, של תיק שמכיל כמות גדולה של מטענים, חומרי חבלה וקצת סמים.

בהמשך החקירה סיפרו החשודים כי אחד מהם שם את המטען מתחת לעץ בהכוונתו של פעיל חיזבאללה. רכב עם מצלמה תיעד את העץ ושידר לפעיל חיזבאללה, כך שברגע שהאישיות עוברת מפוצצים. בוגי יעלון היה אמור לעבור שם בריצת בוקר והמטען היה אמור לפגוע בו. המטען התפוצץ קצת מוקדם כנראה בגלל כשל.

כלל החשודים תושבי ישראל, תעודות כחולות למעט אחד. כמעט כולם ידעו שהם מופעלים על ידי פעיל חיזבאללה. התשתית הייתה חזקה ברמה שאחד נתקע עם הרכב והפעיל יכול היה לעזור לו מרחוק.

החשוד התשיעי מחיזבאללה תושב ישראל לשעבר שהכיר את רוב החשודים. הוא לא בארץ, הערכה שנמצא בלבנון.