עשרות חברי כנסת ושרים לנתניהו: כבוש מחדש את צפון הרצועה

במכתב חריג פונים עשרות חברי כנסת ושרים מסיעות הקואליציה לראש הממשלה בנימין נתניהו עם דרישה להטלת מצור על צפון הרצועה • המכתב כולל את 'תכנית האלופים' הכוללת פינוי אוכלוסייה והטלת כתר בשטחי צפון הרצועה
דוד ליבוביץ
ט"ו אלול התשפ"ד / 18.09.2024 13:28

כיבוש מחדש: עשרות חברי כנסת ושרים מסיעות הקואליציה שלחו היום (רביעי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו עם דרישה להטלת מצור על צפון הרצועה.

“אין ספק שעם ישראל נמצא באחד מרגעיו המורכבים במאה השנים האחרונות, וזו זכות עבורנו לחזק את ידכם”, כתבו חברי הכנסת בפתח מכתבם.

חברי הכנסת מוסיפים כי מלחמת חרבות ברזל העמידה את ישראל בפני סיטואציה בלתי מוכרת: “למרות ההישגים עוד לא הגענו לקו הסיום באף אחת מהמטרות שהוגדרו על ידי קבינט המלחמה: השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס, השבת החטופים ויצירת מצב שבו לא נשקף איום מרצועת עזה על מדינת ישראל”.

בהמשך פנו לראש הממשלה: “החלטת הקבינט שהתקבלה לאחרונה בנוגע לנוכחות קבועה של חיילינו בציר פילדלפי מחייבת לדעתנו השלמה אסטרטגית בפעולה נוספת, זאת באמצעות השליטה בסיוע ההומניטרי המחולק היום ע”י החמאס ומעניק לו שליטה מלאה באוכלוסייה, בגיוס לוחמים, בנוסף לחיזוק כוחותיו הלוחמים ורווח כלכלי עצום”.

במכתב התייחסו הכותבים גם למה שמכונה ‘תכנית האלופים’: “בימים האחרונים הונחה על השולחן ‘תוכנית האלופים’ שתסייע להכרעת החמאס. התכנית נתמכת על ידי מספר אלופים ובהם גיורא איילנד, גרשון הכהן, אייל אייזנברג ואבי מזרחי, על ידי מומחים שונים, ועל ידי פורום מפקדים במילואים המונה מאות קצינים בכירים במילואים”.

הם מנו לנתניהו את פרטי התוכנית: “א. פינוי האוכלוסייה שנותרה בצפון רצועת עזה לדרומה (דרומית לציר נצרים ונחל עזה). ב. הטלת כתר באזור שממנו פונו האזרחים והכרזתו כשטח צבאי סגור. ג. מניעת אספקה לאזור עד טיהור השטח והכנעת המחבלים שנותרו בשטח המפונה, תוך הפעלת לחץ צבאי עצים. ד. לאחר ביצוע התוכנית בשטח זה, ניתן לעבור ולבצעה בחלקים נוספים של הרצועה”.

עוד כתבו: “התוכנית ישימה על פי כללי הדין הבין-לאומי, ויש לה היתכנות מעשית לשם קידום השגת מטרות המלחמה. אנו קוראים לך להביא את התכנית בהקדם לדיון בקבינט ולאמץ את עיקריה, ובכך לקדם באופן משמעותי את החזרת החטופים והכרעת חמאס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות