ראיון עם הלוחם שנפל אמש: “נעשה את מה שצריך עד הסוף”

חרדים 10
|
ט"ו אלול התשפ"ד / 18.09.2024 12:28
הקצין שנפל אתמול בקרב ברפיח התראייןלפני כחצי שנה תוך כדי לחימה, ביום ה-152 למלחמה, עקב נפילתו של חברו בעזה. “צריך אותנו ונעשה את מה שצריך עד הסוף”

סרן דניאל מימון טואף, שנפל אתמול (שלישי) בפיצוץ מבנה ברפיח, התראיין בחודש מרץ האחרון בכאן 11 וסיפר על חברו הטוב סרן ירון צ’יטיז שנפל בקרב.

לאחר שירון נפל בקרב, חברו הטוב דניאל ז”ל החליף אותו בתפקיד מפקד הפלוגה בגדוד שקד של גבעתי.

הוא שיתף בראיון על הלחימה בעזה: “מהיום הראשון שצה”ל בפנים אנחנו שם איתו בשביל האזרחים. צריך אותנו ואנחנו נעשה את מה שצריך עד הסוף, צריך לנצח”.

דניאל הוסיף: “הלחימה קשה, מתישה, אנחנו בפנים עוד מעט חמישה חודשים אבל הלוחמים עם רוח מאוד גבוהה, בפנים נהנים מתי שאפשר, מכים באויב בעוצמה, הולך טוב, יש הרבה הצלחות, הרבה מחבלים מושמדים ובעיקר אנחנו שמחים שהעורף מתחיל לחזור”.

על הקושי בלהחליף את חברו הטוב בתפקיד המ”פ סיפר: “זה לא פשוט, ירון היה חבר טוב, היינו יחד בכיתה בהכשרה מהחודש הראשון של השירות, כתף אל כתף. אין מה לעשות, מאבדים חברים, זה חלק מההקרבה שלנו, נמשיך את דרכו, הוא היה רוצה שנמשיך לחייך ושננצח את המלחמה הזאת ושלא נעצור עד שאין דבר כזה שנקרא חמאס יותר”.

בתקרית בו נפל סרן דניאל ממורשת, נהרגו שלושה לוחמים נוספים: סמ”ר אגם נעים, בת 20 ממשמרות, פרמדיקית בגדוד 52 של עוצבת עקבות הברזל (401); סמ”ר עמית באכרי, בן 21 מיושיביה, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי; וסמ”ר דותן שמעון, בן 21 מאלעזר, לוחם בגדוד שקד של חטיבת גבעתי.

עוד חמישה לוחמים נפצעו בתקרית, שלושה מהם באורח קשה ושניים באורח בינוני. בקרב אחר בדרום הרצועה נפצע קצין לוחם בסיירת גבעתי.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לארבעת הנופלים. “בוקר עצוב מאד. ארבעה פרחים – פרמדיקית גיבורה ושלושה לוחמים אמיצים נפלו, וחבריהם נפצעו אתמול בקרבות הקשים ברצועת עזה. מחבק את משפחותיהם ואהוביהם. יהי זכרם של סמ”ר אגם נעים, סמ”ר עמית באכרי, סרן דניאל מימון טואף וסמ”ר דותן שמעון ברוך ונצור בליבנו לעד”.