האלוף במיל’: זו הסיבה שישראל לא לוקחת אחריות על המבצע המדהים

חרדים 10
|
ט"ו אלול התשפ"ד / 18.09.2024 06:27
האלוף במיל’ גרשון הכהן מסביר: “לא הכרענו את חיזבאללה במתקפה הזו. אבל בהחלט זה נזק מצטבר שיוצר שיבוש בארגון” • “זה חסר תקדים וחיזבאללה בהתלבטות גדולה איך להגיב לזה”

האלוף במיל’ גרשון הכהן הסביר, בראיון ב’קול חי’, מדוע ישראל נמנעת מלקחת אחריות על מתקפת פיצוצי הביפרים בלבנון.

לדבריו, “יש פה מהפכה. לראשונה, בהיקף הזה בתולדות המלחמות עם פגיעה אישית מאוד גדולה בפעילי חיזבאללה. זה חסר תקדים וחיזבאללה בהתלבטות גדולה איך להגיב לזה. אם הם רוצים מלחמה גדולה היא תהיה ביוזמתם ולישראל תהיה לגיטימציה לתקוף שם”.

הכהן טוען: “ישראל לא לוקחת אחריות כך שאם חיזבאללה יתקוף זו תהיה פתיחת מלחמה מצידם והאמריקנים לא יוכלו לומר שישראל פתחה במלחמה. אם ישראל תיקח אחריות ייחשב שהיא פתחה במלחמה ולגיטימציה מהעולם לא בטוח שתגיע. בימים אלה נמצא פה השליח האמריקני עמוס הוכשטיין שבא כדי למנוע מלחמה”.

הוא הוסיף: “חיזבאללה הוסיפו לאחרונה להתגרות בישראל והעלו את כמות הירי שלהם מדי יום. הם גם הרחיבו את ההיקף הגיאוגרפי אליו הם משגרים.

“מה שקורה לא מתחיל לייצר תנאים בשביל הסדר או הבנה עם חיזבאללה שתאפשר להשיב את התושבים שלנו חזרה לישובים, ולכן אנחנו במבוי סתום שחייב אותנו לעשות משהו ויש שם משהו יצירתי מאוד בהיבט הזה, זה צעד חכם לא לקחת אחריות כעת”.

האם ארגון חיזבאללה נפגע עד כדי שיבוש פעולות מצידו?

“יש לחיזבאללה אלפי פעילים ואני מניח שיש להם כוחות בשטח עם יכולות שיגור רקטות, לא הכרענו את חיזבאללה במתקפה הזו. אבל בהחלט זה נזק מצטבר שיוצר שיבוש בארגון”.