חיבוק בפרגוואי: אוחנה הניף בדוכן הנואמים תמונות החטופים שנרצחו

יו״ר הכנסת  הניף מעל דוכן הנואמים בפרלמנט של פרגוואי את תמונתו של אורי דנינו הי"ד, שנחטף ונרצח בידי חמאס, בזמן שאביו אלחנן זכה לתשואות ביציע הכבוד • ״אלה הילדים של כולנו – על העולם ללחוץ על חמאס כדי שנוכל להשיב אותם הביתה" 
נתן פרל
ט"ו אלול התשפ"ד / 17.09.2024 22:35

תשואות רמות ליוו היום (שלישי) את דבריו של יו״ר הכנסת אמיר אוחנה בנאומו במליאת בית הנבחרים של פרגוואי, אשר כונסה באופן מיוחד וביוזמת נשיא בית הנבחרים, ראול לטורה, כדי להביע תמיכה גורפת במדינת ישראל ובמלחמתה בטרור.

בהזמנת אוחנה נכחו בשורה הראשונה של מליאת בית הנבחרים בעת נאומו אלחנן דנינו, אשר בנו אורי הי”ד נרצח בשבי וגופתו הוחזרה לישראל על ידי כוחות צה”ל, ואבי חסידים, אביו של נאור הי”ד שנרצח בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר.

עוד במשלחת הכנסת: ח”כ בועז ביסמוט מהקואליציה וסגן יו”ר הכנסת, ח”כ יבגני סובה מהאופוזיציה.

בנאומו, הודה יו״ר הכנסת למארחו: “חברות אמת לא תלויה בנוחות – ומערכת היחסים בין פרגוואי לישראל פרחה למרות משברים. זמנים קשים קירבו בינינו. מאז פרוץ המלחמה, פרגוואי הגנה באומץ על ישראל בזירה הבינלאומית והתנגדה למהלכים מושחתים מוסרית, המעניקים כוח לטרוריסטים תוך טפילת האשמות שווא נגד ישראל. העם היהודי ומדינת ישראל לא ישכחו לעולם את מי שעמדו לצידנו כשאחרים לא”.

התרגשות רבה נרשמה בפרלמנט כאשר יו”ר הכנסת הציג את אלחנן דנינו, אביו של אורי הי”ד, עליו סיפר בנאומו והציג את תמונתו במליאה.

חברי הפרלמנט מחאו כפיים לאלחנן ששכל את בנו במסיבת הנובה, לאחר שהצליח להימלט ולהגיע אל חוף מבטחים – אך שב על עקבותיו כדי לנסות ולהציל את מיה ואיתי רגב, נשבה יחד עמם ולאחר ששרד 11 חודשים בשבי חמאס נרצח בדם קר על ידי שוביו.

יו״ר הכנסת הדגיש: “אורי הוא לא רק בנו של אלחנן. הוא הבן והאח של כולנו. אלו הילדים שלנו. העולם חייב ללחוץ על חמאס כדי שנוכל להשיב אותם הביתה”.

יו״ר הכנסת אוחנה הציג לחברי הפרלמנט מעל דוכן הנואמים גם את תמונתם של סיון אלקבץ ונאור חסידים הי”ד שנרצחו בקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. יו״ר הכנסת סיפר את סיפורם הטראגי והמצער של בני הזוג מאותה שבת והציג את אביו של נאור, אבי חסידים, שזכה גם הוא למחיאות כפיים מחברי הפרלמנט.

יו”ר הכנסת אוחנה התייחס בנאומו גם למצב הביטחוני ואמר: “בשעה זו בה אנו נמצאים כאן, עשרות אלפי אזרחים ישראליים עקורים מבתיהם בצפון המדינה. במשך כמעט כשנה ארגון הטרור חיזאללה – שמקבל הוראות ממפעיליו באיראן – יורה על אזרחים חפים מפשע ומחריב את בתיהם. אף אזרח באסנסיון, פריז או ניו יורק לא היה משלים עם מציאות כזאת – גם לא אנחנו. עשינו מעל ומעבר במאמצים לחפש פתרון שאינו צבאי. הגענו לנקודה שבה עלינו לומר – עד כאן”.

יו״ר בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לטורה אמר בדבריו: ״אדוני היו״ר כשתחזור לארצך עם משלחתך, מסור מסר מאיתנו להורי הקורבנות והחטופים – אתם לא לבד. אנחנו תומכים בכם. גם אם נהיה היחידים לתמוך בכם נתמוך בכם ונעמוד לצד אחינו – ישראל״.

בסיום נאומו של יו”ר הכנסת אוחנה, העניק לו יו”ר בית הנבחרים של פרגוואי, ראול לאטורה, בטקס מיוחד את ״עיטור הקונגרס״ – העיטור הגבוה ביותר המוענק על ידי בית הנבחרים.

קודם לכן ועם הגעתו של יושב ראש הכנסת לבית הנבחרים ולאחר טקס קבלת הפנים הממלכתי חתמו יו”ר בית הנבחרים ויו”ר הכנסת על מזכר הבנות לשיתופי פעולה וחילופי ידע בין שני בתי הנבחרים. עוד נכתב במזכר כי המדינות יקדמו שיתופי פעולה גם בפורומים בין לאומיים.

זוהי הפעם השנייה ב-74 השנים האחרונות, מאז נאומו של יושב ראש הכנסת הראשון יוסף שפרינצק, שיו”ר כנסת מוזמן לנאום באופן רשמי בבית נבחרים על אדמת דרום אמריקה.

מחר יחנכו יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה ומשלחתו יחד עם נשיא פרגוואי, סנטיאגו פנייה, את שגרירות ישראל בפרגוואי.

ביום שישי צפוי יושב ראש הכנסת אוחנה להיפגש עם נשיא ארגנטינה, חביאר מיליי ועם שורת בכירים בממשלתו, בהם שרת החוץ ושר ההגנה.  משלחת הכנסת תקיים מפגשים בקונגרס הארגנטינאי, בהם ישיבה מיוחדת עם ועדת החוץ.

צילום: דוברות הכנסת
הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות