העולם בתדהמה: כך פוצץ המוסד את מכשירי הקשר של חיזבאללה

חרדים 10
|
ט"ו אלול התשפ"ד / 17.09.2024 22:12
רשת ‘סקיי ניוז’ בערבית מדווחת כי חומר נפץ שהחדיר המוסד למכשירי הקשר גרמו לפיצוצים – ולא מתקפת סייבר • כל מטען שהוטמן בביפרים לא עלה על 20 גרם • חיזבאללה קיבל את המכשירים לפני חמישה חודשים

דקות אחדות לפני השעה 16:00  אחר הצהריים היום (שלישי), החלה סדרה של אלפי פיצוצים ברחבי לבנון – ודיווחים רבים החלו לזרום מכל רחבי לבנון על נפגעים רבים כתוצאה מפיצוץ מכשירי קשר בהם החזיקו מחבלי חיזבאללה.

המתקפה התרחשה בכל רחבי לבנון: במעוזי חיזבאללה ובראשם רובע הדאחייה שביירות, בנבטיה שבדרום לבנון, וגם באזור הבקעה שבעומק המדינה.

רשת ‘סקיי ניוז’ בערבית מדווחת הערב כי המוסד הישראלי הוא שעומד מאחורי פיצוץ מכשירי הקשר. על פי הדיווח, המוסד החדיר חומרים נפיצים לסוללות של מכשירי הקשר, ופוצץ אותם באמצעות העלאת הטמפרטורה של הסוללות.

עוד דווח כי החדרת החומרים הנפיצים בוצעה עוד לפני שהמכשירים הגיעו לידי ארגון הטרור חיזבאללה. מדובר בחומר נפץ מסוג PETN, מחומרי הנפץ החזקים ביותר בעולם, שהוחדרו לסוללות של הביפרים – והוא רגיש לחום ולחיכוך, מה שעשוי להסביר את מנגנון הפיצוץ.

 

מקור ביטחוני לבנוני אמר ל’אל-ג’זירה’ כי הביפרים היו ממולכדים מראש, לפני שהגיעו לידי אנשי חיזבאללה. הגורם ציין כי כל מטען שהוטמן בביפרים לא עלה על 20 גרם.

חיזבאללה, כך דווח, קיבל את המכשירים לפני חמישה חודשים, וכעת נחקרים מספר תרחישים אפשריים להגעתם.

חלק מהמחבלים הרגישו שהמכשירים שלהם מתחממים יתר על המידה, ונפטרו מהם לפני שהתפוצצו. בתיעודים ממצלמות אבטחה ניתן לראות את פיצוץ מכשירי הקשר והפגיעה באנשי חיזבאללה.