חיזבאללה מטיל את האשמה על ישראל ומאיים: “האויב יקבל עונש”

חיים טוויל
|
י"ד אלול התשפ"ד / 17.09.2024 19:29
בארגון הטרור הלבנוני האשימו את ישראל בפיצוצים ברשת הקשר של חיזבאללה – ואיימו: “האויב הבוגדני והפושע הזה ודאי יקבל את התגובה שמגיעה לו ממקום שמצפים לה וממקום שהיא לא צפויה” • במערכת הביטחון מעריכים: חיזבאללה נערך לפתוח במתקפה

בחיזבאללה התייחסו הערב (שלישי) לפיצוצים ברשת מכשירי הקשר והפנו אצבע מאשימה כלפי ישראל.

“לאחר בחינת כל הנתונים העדכניים והמידע הזמין על המתקפה החוטאת שהתרחשה היום אחר הצהריים – אנו רואים באויב הישראלי את האחראי המלא לתוקפנות הפלילית הזו, שפגעה גם באזרחים וגרמה למספר רב של הרוגים ופצועים”, נמסר. “האויב הבוגדני והפושע הזה ודאי יקבל את התגובה שמגיעה לו ממקום שמצפים לה וממקום שהיא לא צפויה”.

ההודעה הזו מגיעה אחרי שעות בהן נמנע חיזבאללה בהפניית אצבע מאשימה – ואחרי שפרסם שעתיים אחרי הפיצוצים הודעה בה נכתב: “סביב 15:30 אירע פיצוץ של כמה מכשירים מסוג פייג’ר הנמצאים אצל פעילים ביחידות ומוסדות חיזבאללה השונים. ילדה נהרגה בינתיים, ושני אחים (מחבלים) ורבים אחרים נפצעו פציעות קשות.

“גורמים בחיזבאללה חוקרים את הסיבות שהובילו לפיצוצים בו-זמנית. שירותי הרפואה והבריאות מטפלים בפצועים בבתי החולים באזורים השונים בלבנון. אנו מבקשים מאללה רחמים על הרוגינו, ומתפללים להחלמת הפצועים.

“אנחנו קוראים לעמנו להיזהר משמועות וממידע שקרי המשרת את הלוחמה הפסיכולוגית של האויב. במיוחד כשזה מלווה באיומים של האויב שהוא מכנה – שינוי המצב בצפון. חיזבאללה ערוך בכל הרמות להגן על לבנון”.

גם שר ההסברה הלבנוני האשים את ישראל במתקפה. “ממשלת לבנון מגנה את התקיפה הישראלית הזו. קוראים לאו”ם לקחת אחריות כלפי התוקפנות הזו. מדובר בהפרה של ריבונות לבנון”.

משרד החוץ של לבנון הודיע כי החל להכין תלונה למועצת הביטחון של האו”ם נגד ישראל בשל פיצוץ מכשירי הקשר.

“אנחנו מגנים בחריפות את מתקפת הסייבר הישראלית שהובילה לפיצוץ מספר רב של מכשירי קשר בכמה אזורים בלבנון. ההסלמה הישראלית מסוכנת ומלווה באיומים להרחבת המלחמה בלבנון. התחלנו להכין תלונה למועצת הביטחון של האו”ם”.

חיזבאללה נערך לפתוח בפעולה צבאית?

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, במערכת הביטחון בישראל מעריכים הערב שחיזבאללה נערך לפתוח בפעולה צבאית בעקבות פיצוץ מכשירי הקשר.

בשעות שאחרי פיצוצי מכשירי הקשר, ראשי הארגונים הביטחוניים וקצינים בכירים בצה”ל זומנו לדיונים מבצעיים בבסיס הקריה בתל אביב. הדיונים, בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, עוסקים בין היתר בהשגת מטרת המלחמה החדשה שאושרה אתמול בקבינט: השבת תושבי הצפון חזרה לבתיהם.

הכוננות בישראל הועלתה. פיקוד העורף מעבה את פריסת אנשיו באזור חיפה. הרשויות המקומיות באזור הונחו לרענן נהלים ולוודא מוכנות לאפשרות של הסלמה. יחד עם זאת, הודגש כי לפי שעה, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

גם עיריות במרכז הארץ הודיעו לתושבים כי קיימו הערכת מצב בעקבות ההתפתחויות הביטחוניות וכי אין שינוי בהנחיות. בהודעה נאמר כי על התושבים להיות קשובים לשינויים בעת הצורך.

בכירי משרד התחבורה דנו אחר הצהריים באפשרות של הסלמה. הבכירים דנו בהיערכות בנמל חיפה ובנמל התעופה בן גוריון, ובתרחישי חירום נוספים. נכון לשעה זו, אין שינויים בלוח הטיסות ולפי שעה גם לא בנתיבים אל ישראל וממנה. הועלתה הכוננות בכל נמלי הים, כולל באילת.