4,000 נפגעים בפיצוץ מכשירי הקשר של החיזבאללה: 400 אנוש

לפחות 4,000 מחבלים ברחבי לבנון נפגעו מהתפוצצות ביפרים - בהם בכירים • הבנים של בכיר בחיזבאללה ושל חבר פרלמנט חוסלו • בתי החולים קרסו מפצועים • בין נפגעים: שגריר איראן בלבנון • גורם בחיזבאללה: "פרצת האבטחה הגדולה ביותר שחווינו" • כ-500 מחבלים איבדו עיניהם
חרדים 10
י"ד אלול התשפ"ד / 17.09.2024 16:08

אלפי מכשירי קשר-ביפרים שנשאו מחבלי החיזבאללה התפוצצו אחר הצהרים  (שלישי) בכל רחבי לבנון.

לפי שר הבריאות הלבנוני, מניין הנפגעים כתוצאה מהתפוצצות מכשירי הקשר עלה ל- 4,000,  בהם 400 במצב אנוש ותשעה הרוגים.

לפי דיווח של ערוץ אלחדת׳ הסעודי, כ-500 אנשי חיזבאללה איבדו את עיניהם בפיצוצים.

בכיר בחיזבאללה אמר: “מספר הנפגעים כתוצאה מפיצוץ מכשירי הקשר עולה כל כך מהר – עד כדי שלא ניתן לספור אותם”.

באיראן דווח כי בין הפצועים –  שגריר איראן בלבנון, מוג’תבא אמאני. בנוסף, כלי רכב התפוצץ גם בדמשק שבסוריה, ככל הנראה כחלק מפיצוץ מכשירי הקשר, וארבעה שנסעו בו נפצעו. עוד דווח בסוריה כי  18 מפקדים בחיזבאללה נפצעו מהתפוצצות מכשירי הקשר במדינה.

חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה עלי עמאר הודיע כי בנו נהרג בהתפוצצות מכשירי הקשר. גם בנו של בכיר החיזבאללה חסן פדלאללה נהרג מפיצוץ מכשיר הקשר שלו.

לפי מקורות ביטחוניים לבנוניים הפיצוצים נגרמו מפריצה לרשתות התקשורת הפנימיות של חיזבאללה. אולם בעיתון הוושינגטון פוסט דווח כי הפיצוצים לא קרו כתוצאה ממתקפת סייבר, אלא מחומרי נפץ שהופעלו מרחוק.

ב’וול סטריט ג’ורנל’ דווח, כי מכשירי הקשר הם דגם עדכני, והם חולקו רק בימים האחרונים. גורם בחיזבאללה אמר שחלק מהמחבלים הרגישו שהמכשיר התחמם והשליכו אותו טרם שהתפוצצו.

עוד דווח, כי המכשירים קיבלו מסר טרם ההתפוצצות.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות את הרגעים שלפני הפיצוצים: פעיל חיזבאללה מקבל הודעה באמצעות מכשיר קשר, מביט לעברו, מרים אותו – והמכשיר מתפוצץ מיד אחרי.

לאחר הפיצוץ, נקראו מחבלי חיזבאללה על ידי הנהגת ארגון הטרור, לנטוש את מכשירי הקשר מחשש לפיצוצים נוספים. גורם בחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות רויטרס: “מדובר בפרצת האבטחה הגדולה ביותר שחווינו”.

 

בהודעה רשמית של חיזבאללה, רק כשעתיים אחרי האירוע,  נכתב: “ב-15:30 התפוצצו מספר רב של מכשירי קשר, אנשים רבים נפצעו. עורכים חקירה ביטחונית נרחבת לבירור הסיבות לפיצוצים. מתפללים להחלמה מהירה של הפצועים וקוראים להיזהר מהפצת שמועות שמסייעות לאויב. ההתנגדות נמצאת במוכנות הגבוהה ביותר להגן על לבנון ואנשיה”.

בכיר בלבנון אמר: “ישראל פרצה למערכת של מכשירי הקשר ופוצצה אותה”. גם שר ההסברה הלבנוני מאשים את ישראל בפיצוצי מכשירי הקשר: “היא אחראית”.

ערוץ NBN, המזוהה עם תנועת אמל, טען כי צה”ל אחראי לפיצוץ במערכת הביפר של חיזבאללה, מה שהוביל לפציעות.

בבתי החולים בלבנון קראו להגיע לתרום דם.

בצה”ל אמרו לראשי רשויות בצפון כי אין שינוי בהנחיות.

 

יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו רמז ללקיחת אחריות מצד ישראל בציוץ ברשת החברתית טוויטר – ומחק.

בציוץ כתב טופז לוק: “לא התיישן טוב” – במענה לטענה של העיתונאי חיים לוינסון, כי “אם מישהו חושב שנתניהו יעשה מהלך כלשהו בצפון, לפני שהוא ורעייתו יחזרו משבוע בניו יורק והגברת תעשה את הסוף שלו בסוויטה – אתם יותר הוזים מטלי גוטליב”.

לשכת ראש הממשלה הגיבה: טופז לוק אינו משמש כדובר ראש הממשלה כבר מספר חודשים, ואינו נמצא במעגל ההתייעצויות הקרוב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות