52 משפחות כבר ביקשו להוסיף למצבת בנם את הכיתוב הי”ד

חרדים 10
|
י"ד אלול התשפ"ד / 17.09.2024 13:24
אחרי המאבק שניהלה משפחתו של הלוחם ישראל יודקין הי”ד מכפר חב”ד: עד כה הוגשו 52 בקשות של משפחות חללי צה”ל להוסיף את הכיתוב הי”ד למצבות יקיריהן • משפחת יודקין היתה הראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל שכתבה על קברו של חייל בבית עלמין צבאי את המלים הי”ד

במסגרת בקשת חופש מידע: משרד הבטחון מפרסם כי מאז שהמועצה הציבורית להנצחת החייל המליצה לאפשר להוסיף את הכיתוב הי”ד על מצבות חללי צה”ל –  52 משפחות ביקשו להוסיף למצבת בנם את הכיתוב.

לפי דיווח בערוץ 7, בתגובה לפניית עו”ד מיכאל ליטווק בשם עמותת ”מוסרי-ארגון זכויות אדם יהודי’ כתבו במשרד הביטחון כי לאחר תיקון התקנות בנושא התקבלו 4 בקשות להוספת הכיתוב ז”ל על גבי מצבות של חללי צה”ל ו-52 בקשות להוספת הכיתוב הי”ד.

במשרד הבטחון מציינים כי בנוסף ישנן בקשות שהועברו לדיון של המועצה הציבורית להנצחת החייל.

כפי שדווח בחרדים 10, בעקבות המאבק של משפחת יודקין, אימץ שר הביטחון יואב גלנט  בתחילת חודש יולי את המלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל על הוספת הכיתוב “השם יקום דמו” למצבות צבאיות של חללים שנפלו בקרב – אם משפחותיהם יבקשו זאת.

לפני כן המליצה המועצה הציבורית להנצחת החייל, בראשות פרופ’ שלמה מור יוסף, לאפשר להוסיף את הכיתוב הי”ד על מצבות חללי צה”ל.

שינוי הכיתוב על המצבות בוצע אחרי ש”וועדת החוץ והביטחון של הכנסת אישרה את התיקון שהובילו שר הביטחון יואב גלנט ואגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון, בהמלצת המועצה הציבורית להנצחת החייל, לתיקון התקנות לכיתוב על גבי מצבות חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים.

“חברי הועדה שמעו את דבריו של ראש היחידה להנצחת החייל במשרד הביטחון ובתום הדיון אישרו את התיקון, שבמסגרתו תינתן האפשרות לכתוב על מצבת חלל מערכות ישראל לבקשת קרוב משפחה את צירוף האותיות השם יקום דמו (הי״ד) בנסיבות של נפילה בקרב או בפיגוע חבלני או את צירוף האותיות זכרונו לברכה (ז״ל)”.