לקראת הבחירות בשער הנגב: 7 חטופים חיים נגרעו מפנקס הבוחרים

חרדים 10
|
י"ד אלול התשפ"ד / 17.09.2024 11:01
שמותיהם של 7 חטופים חיים מנחל עוז וכפר עזה נגרעו מפנקס הבוחרים של המועצה האזורית שער הנגב – שיתקיימו בנובמבר • משרד הפנים: “השמות יופיעו רק בקלפי, כדי למנוע זליגת מידע אישי של השבויים שבידי חמאס”

שמותיהם של שבעה חטופות וחטופים מנחל עוז וכפר עזה שבמועצה האזורית שער הנגב הוסרו מפנקס הבוחרים שעודכן לקראת הבחירות במועצה שייערכו בחודש נובמבר.

במכתב ששלח אתמול ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב, יוסי קרן,  לשר הפנים משה ארבל  – ופורסם לראשונה בחדשות 13, נכתב: “הזדעזעתי לגלות כי מפנקסי הבוחרים לקראת הבחירות המקומיות שתתקיימנה ב-19.11.24 הושמטו שמות החטופות והחטופים, תושבי המועצה האזורית שער הנגב.

“לא יעלה על הדעת ולא אסכים שמדינת ישראל תראה בשבעת תושבי המועצה – אבות לילדים, בנות ובנים להורים, חברי קהילה משמעותיים שנחטפו ממיטותיהם בשבעה באוקטובר, לא כאזרחים שווי זכויות במדינה דמוקרטית. חטופינו חיים וניתן להצילם. לא אתן ולא אסכים שיתייחסו אליהם אחרת”.

דני מירן, אביו של עמרי שנחטף מביתו שבנחל עוז, הביע זעזוע מהשמטת השם של בנו: “איך זה שמפנקס הבוחרים נגרעו שבעה חטופים חיים? הבן שלי יחזור עוד שבוע – הוא לא בפנקס הבוחרים. מישהו החליט להרוג אותו. ככה אני מרגיש, שהרגו לי את הבן, שהעלימו אותו, משרד הפנים העלים את הבן שלי”.

משרד הפנים מסר: “הזכות לבחור ולהיבחר היא אבן הדרך של הדמוקרטיה ומשרד הפנים מחוייב לקיום זכות זו באופן מלא. במענה לפנייתכם, לנוכח אתגרי המלחמה ובשיתוף פעולה עם גורמי הבטחון ומתוך מטרה לשמירה על ביטחונם, החטופים משער הנגב ומיישובי העוטף יופיעו בפנקס המודפס שיופיע ביום הבחירות בקלפיות ולא קודם לכן כדי למנוע זליגת מידע אישי שלהם חלילה. אנו נושאים תפילה שאכן יממשו את זכותם להצביע כבר במועד הבחירות הקרוב”.