סער יהיה שר הביטחון • יואב גלנט: “לא אפרוש מהליכוד”

חרדים 10
|
י"ג אלול התשפ"ד / 16.09.2024 20:56
אם לא תהיה דרמה של הרגע האחרון: ההודעה על הרחבת הממשלה ופיטוריו של יואב גלנט תצא בשעות הקרובות • על פי ההסכם, סער ימונה לשר הביטחון ואלקין למשרד הצפון והדרום • חברי הימין הממלכתי צפויים לחזור לליכוד • החרדים: כניסת סער מקרבת אותנו הכי קרוב לחקיקת חוק הגיוס

המערכת הפוליטית חווה היום (שני) רגעים דרמטיים: בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נערכים למינויו של יו”ר הימין הממלכתי גדעון סער לתפקיד שר הביטחון במקומו של יואב גלנט.

נתניהו קיבל את אישור כל ראשי סיעות הקואליציה לביצוע מהלך צירופו של סער.

גורמים המעורבים בשיחות בין נתניהו לסער אמרו הערב ל’כאן חדשות’:  “הנושאים העקרוניים סגורים – סער ישמש בתפקיד שר הביטחון במקום יואב גלנט”.

לכן, כל שנותר הוא לסגור פרטים אחרונים בנוגע להסכמה בין הצדדים, שלפי הערכות, אם לא תהיה דרמה של הרגע האחרון, ההודעה על הרחבת הממשלה צפויה לצאת בשעות הקרובות.

לפי הדיווח, יואב גלנט מצידו התחייב כי “לא משנה מה – אני נשאר בליכוד. לא עוזב את המפלגה”.

בשעות האחרונות נתניהו ניסה לשכנע שוב את סער לקחת את תיק החוץ במקום את תיק הביטחון, אך סער סירב.

כמו כן, נתניהו הסכים לדרישת סער לשריין בליכוד שניים עד שלושה מאנשיו, אך לא אותו עצמו. סער, לפי ההסכם,  יתמודד בפריימריז הקרובים במפלגת הליכוד. נוסף על כך, נתניהו הסכים להכניס להסכם סעיף שלפיו השבת תושבי הצפון לבתיהם תכנס לרשימת מטרות המלחמה.

במסגרת המגעים בין השניים סוכם עם סער על חוק הגיוס כי הוא לא ייכתב במפורש בהסכם, למרות שכבר הובהר לאנשי נתניהו שסער יאפשר את העברת החוק.

בכירים חרדים ניהלו מגעים עם אלקין לנוסח מוסכם לחוק הגיוס בכירים חרדים: קיבלנו אור ירוק מסער ואלקין שיתמכו בחוק הגיוס שהממשלה תקדם ולא ידרשו הסכמה של האופוזיציה כפי שדרש גלנט. כניסת סער מקרבת אותנו הכי קרוב לחקיקת חוק הגיוס הקדנציה”.

 

לפי דיווח בחדשות 12, למרות המגעים המתקדמים יש קשיים מאחורי הקלעים: סביבתו הקרובה של נתניהו, ובעיקר שרה נתניהו, מתנגדת להצבתו של סער במשרד הביטחון.

הנימוק של משפחת נתניהו: “הוא יבגוד בנו. לא מחליפים שר ביטחון ‘לא נאמן’ ב’לא נאמן’ אחר”.

ההתקדמות בימים האחרונים במגעים בין סער לנתניהו התרחשה, בין היתר, על רקע התחממות הזירה הצפונית. ראש הממשלה מעוניין להכניס את סער לממשלה בהקדם, ובלי קשר להזיז את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו.

ההסכם המתהווה בין המפלגות:

• גדעון סער יצטרף לממשלה ויקבל את תיק הביטחון
• זאב אלקין וסער יחזרו לליכוד אחרי שפרשו ממנו והקימו את הימין הממלכתי
• אלקין ימונה לשר הממונה על הצפון והדרום ותיק נוסף
• שרן השכל תמונה לסגנית שר
• סער יבטיח לנתניהו לתמוך בתקציב ולאפשר לו להשלים את כהונת הממשלה עד 2026

על חוק הגיוס אמרו במפלגת הימין הממלכתי: “בניגוד לפרסומים בתקשורת לא התנהל כל מו”מ על תוכן חוק הגיוס בין סער או מי מטעמו לבין המפלגות החרדיות או כל גורם אחר. ברמה העניינית – עמדת ח”כ סער הייתה ונותרה שכל חקיקה צריכה להיות מבוססת על צרכי צה”ל ומתואמת עם מערכת הביטחון”.