פתקיות בכתב-יד, בלדרים וקודים: שיטות סינוואר להתחמק מחיסול

מחשש שמיקומו יתגלה והוא יחוסל: ב'הוול סטריט ג'ורנל' פורסם כי יחיא סינוואר מתקשר עם הנהגת חמאס והמתווכים בשיטה אותה פיתח כבר בהיותו בכלא הישראלי - באמצעות פתקיות בכתב יד, שמועברות על ידי שורות 'שליחים' שחלקם 'אזרחים'
חרדים 10
י"ג אלול התשפ"ד / 16.09.2024 18:55

מנהיג חמאס יחיא סינוואר מצליח לתקשר ממקום מחבואו, תוך שהוא נוקט באסטרטגיה זהירה, מחשש שמיקומו יתגלה – והוא יחוסל.

מאז השבעה באוקטובר, סינוואר נמנע כמעט באופן מוחלט משיחות טלפון, הודעות טקסט או כל תקשורת אלקטרונית אחרת, מחשש כי מיקומו יאותר על ידי המודיעין הישראלי.

בעיתון ‘הוול סטריט ג’ונרנל’ דווח, כי במקום זאת, מנהיג חמאס פיתח רשת של פתקים בכתב-יד, בלדרים וקודים שמאפשרים לו להמשיך ולהכווין את ארגון הטרור הרצחני.

בעיתון דווח על הדרך בה המידע מתגלגל מסינוואר: סינוואר מעביר הודעה כתובה בכתב יד לידי מחבל שנאמן עליו, המחבל מעביר את ההודעה לאורך עשרות בלדרים, כשחלקם אזרחים.

ההודעות בדרך כלל מקודדות בהתאם לנמענים תוך התבססות על מערכת שפיתח סינוואר, יחד עם מחבלים אחרים, במהלך שהותם בכלא.

הפתק מגיע בסופו של דבר לידי מתווך ערבי שנכנס לתוך רצועת עזה, או לידי מחבל חמאס שמשתמש בטלפון כדי לעדכן את בכירי חמאס שחיים מחוץ לרצועת עזה.

מאז חיסולו של סאלח אל עארורי בבירות,  סינוואר עבר לשיטות כתב היד באופן מוחלט כמעט לחלוטין, למעט הקלטות קוליות בודדות שעברו רק בתוך מעגל קטן מאוד של מקורבים אליו.

לצד זאת, בעיתון הזכירו כי השיטה של סינוואר לתקשר עם העולם, גרם לא אחת להאטה בשיחות המו”מ בשל הקושי להשיג ממנו תשובה רשמית. “לא ברור אם מדובר באמת בעיכובי תקשורת או בטקטיקת מו”מ”, צוין בדיווח.

ולמרות הזהירות הרבה, אפילו טעות קטנה אחת יכולה לחשוף את מיקומו: “אותה שנייה שבה הוא לא יהיה ממושמע – זה יכול לחתום את המוות שלו”, אמר לעיתון תומאס ווית’ינגטון, מומחה ללוחמה אלקטרונית ממכון המחקר הבריטי RUSI.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות