הרבנות הראשית לבג”ץ: הגר”ד יוסף קיבל תעודת ‘רב עיר’ בלי בחינות

מתגובת הרבנות הראשית לבג"ץ, בעתירה נגד מועמדתו של הרב דוד יוסף לתפקיד הראשל"צ, עולה: בניגוד לטענתו - הוא לא נבחן בעל פה ובכתב לתפקיד רב עיר, אך קיבל תעודת רב העיר על בסיס 'פטור' מבחינות
חרדים 10
י"ג אלול התשפ"ד / 16.09.2024 14:33

מועצת הרבנות הראשית לישראל עדכנה אמש (ראשון) את בג”ץ, כי הרב דוד יוסף אמנם מוסמך לכהן בתפקיד רב עיר, אך בניגוד לטענתו, כפי שנמסרה לבג”ץ, הוא לא עבר בחינות בעל-פה ובכתב על מנת לקבל את תעודת רב העיר – אלא שתעודה זו ניתנה לו משום שקיבל ‘פטור’ מלעבור בחינות.

כך דווח היום (שני) ביני אשכנזי באתר ‘וואלה’.

יצוין, כי ישנה אפשרות חוקית לקבל תעודה כזו על בסיס ‘פטור’ מבחינות שניתן על ידי מועצת הרבנות הראשית לישראל.

תגובת מועצת הרבנות הראשית נמסרה לבג”ץ על ידי פרקליטות המדינה, בעקבות עתירה שהוגשה על ידי עו”ד אילן קמינצקי, יו”ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, שטען כי יש לפסול את מועמדתו של הרב דוד יוסף לתפקיד הרב הראשי, הן בשל התבטאויות חריפות שהיו לו בעבר כלפי ציבורים בחברה הישראלית – התבטאויות שבגינם הרב יוסף היה אמור לעמוד לדין משמעתי, אך במקום זאת  בחר לפרוש מתפקידו כרב שכונת הר נוף – והן בשל כך שתעודת הסמכות לכהן כרב עיר ניתנה לא ללא מבחנים.

הפרקליטות הודיעה אמש לבג”ץ כי לטעמה יש לדחות את העתירה – משום שמדובר בעתירה מוקדמת שדינה להימחק, משום שטרם נקבעו המועמדים שיתמודדו בבחירות, וגם משום שהרב יוסף לא נבחר לתפקיד. “עמדת המדינה היא כי המועד המתאים לבירור שיפוטי של הטענות המועלות בגדרה של העתירה יהיה, אם בכלל, לאחר קיום הבחירות, ככל שמשיב 4 ייבחר לתפקיד הרב הראשי לישראל”.

בשנת 2021 ניתן פסק דין על ידי שופטי בג”ץ – יצחק עמית, ענת ברון ויעל וילנר – שקבע, כי בעקבות פרישתו של הרב דוד יוסף מתפקיד רב שכונת הר נוף, בית המשפט העליון לא יתערב בהחלטה שלא להעמיד אותו לדין משמעתי.

עוד נקבע אז, כי ככל שירצה להתמודד שוב לתפקיד בשירות המדינה, העמדתו לדין משמעתי תצטרך להישקל מחדש.

האמירות שבגינם  היה הרב דוד יוסף אמור  לעמוד לדין משמעתי, נגעו ליחסו כלפי ‘נשות הכותל’ והתנועה הרפורמית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות