נתניהו נערך לפטר את גלנט: מגעים לצירוף מיידי של סער לממשלה

חרדים 10
|
י"ג אלול התשפ"ד / 16.09.2024 14:12
משא ומתן מתקדם עם יו”ר הימין הממלכתי להחלפת שר הביטחון • יתכן וזאב אלקין יקבל את משרד הבריאות • החרדים מרוצים מהמהלך: עם סער אפשר לעבוד על גיבושו של חוק גיוס מוסכם • גם בן גביר בעד • לשכת ראש הממשלה הכחישה: “הפרסומים אינם נכונים”. סער: “אין חדש בנושא”

האם גדעון סער נמצא על סף הצטרפות לממשלה? בין אנשיו של יו”ר המחנה הממלכתי לאנשי נתניהו התקיימו ביממה האחרונה מגעים אינטנסיביים, כולל בשעות הלילה.

סער שואף לקבל את תיק הביטחון.

ב’כאן חדשות’ דווח כי נתניהו גמר אומר לפטר את גלנט, שהמתיחות עמו נמצאת בשיא,  וכי הוצאת המהלך לפועל היא עניין של זמן קצר בלבד.

עם זאת, בליכוד בונים אפשרות נוספת, במקרה בו גלנט לא יוזז מתפקידו וסער יקבל את תיק החוץ, בעוד ישראל כ”ץ יפוצה בתיק אחר.

במסגרת המגעים עם סער, בודקים בליכוד אם יו”ר הימין הממלכתי יאפשר את העברת חוק הגיוס, שמהווה את המכשול המרכזי להמשך דרכה של הממשלה – ומשמש כמניע מרכזי לרצונו של נתניהו להזיז את גלנט מתפקידו.

מי שמוביל את המגעים בין הצדדים הוא שר המשפטים יריב לוין שנחשב בעל מערכת יחסים טובה הן עם סער והן עם נתניהו.

בחדשות 12 דווח, כי כל חברי מפלגת הימין הממלכתי צפויים לקבל תפקידים בממשלה: זאב אלקין יהיה השר האחראי על מנהלת תקומה בצפון ובדרום ויקבל תיק נוסף מש”ס – ייתכן שאת משרד הבריאות. ח”כ שרן השכל מיועדת למשרד להגנת הסביבה ומישל בוסקילה יקבל ראשות ועדה בכנסת.

בנוסף לשריונים, סער מבקש גם כניסה לפעיליו למוסדות הליכוד, בין היתר חזרה למרכז הליכוד אחרי שהוצאו ממנו.

גורמים בליכוד אומרים, כי ברגע שנתניהו יחליט  לפטר את גלנט – סער יהיה מוכן להיכנס באופן מיידי לממשלה.

בלשכת ראש הממשלה הגיבו כי הם מכחישים: “הפרסומים בעניין משא ומתן עם גדעון סער אינם נכונים”. מלשכתו של גדעון סער נמסר: “במענה לפניות כתבים בנושא מו״מ להצטרפות לממשלה – אין כל חדש בנושא”.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדיווחים על המגעים לצירוף סער לממשלה, תוך שהוא מצדד במהלך: “במשך חודשים ארוכים אני קורא לראש הממשלה נתניהו לפטר את גלנט, והגיע הזמן לעשות זאת באופן מיידי. חייבים הכרעה בצפון וגלנט הוא לא האיש המתאים להוביל את זה”.

יו”ר המחנה הממלכתי, בני גנץ – שפרש מהקואליציה באמצע המלחמה בגלל הצניחה בסקרים –  נזהר מלתקוף את שותפו לשעבר, והתמקד בראש הממשלה. “ניתוק – קווים לדמותו: במקום שראש ממשלת ישראל יהיה עסוק בניצחון על החמאס, בהחזרת החטופים, במלחמה בחיזבאללה ובהחזרת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון – הוא עסוק בקומבינות פוליטיות בזויות ובהחלפת שר ביטחון לפני מערכה עצימה בצפון. הדבר מעיד על שיקול דעת לקוי וסדרי עדיפויות מעוותים”.

חבר הכנסת צבי סוכות כתב: “אם הצטרפותו (של סער) לממשלה משמעותה שר ביטחון חזק יותר, התקפי יותר וכזה שיביא לשחרור החטופים מהר יותר – הגיע הזמן”.

לפי ‘כאן חדשות’, במפלגות החרדיות הביעו שביעות רצון נוכח אפשרות של כניסת סער לממשלה. גורמים בכירים במפלגות אמרו כי אף יהיו מוכנים לשקול ויתור על תפקידי שרים, אם משמעות הדבר תהיה הרחבת הממשלה. אותם גורמים העריכו עוד כי “יוכלו לעבוד בצורה טובה יותר” עם סער מאשר עם גלנט על גיבושו של חוק גיוס מוסכם.

לפי הדיווח, בכירים במפלגות החרדיות ניהלו מגעים בימים האחרונים עם זאב אלקין כדי להגיע להסכמה על נוסח מוסכם לחוק הגיוס.

מלשכת סער נמסר: “בניגוד לפרסומים בתקשורת – לא התנהל כל מו״מ על תוכן חוק הגיוס בין סער או מי מטעמו לבין המפלגות החרדיות או כל גורם אחר. ברמה העניינית – עמדת ח״כ סער הייתה ונותרה כי כל חקיקה צריכה להיות מבוססת על צרכי צה״ל ומתואמת עם מערכת הביטחון”.

מי שהביעה התנגדות חריפה למהלך היא ח”כ טלי גוטליב: “אין בליכוד אנשים שראויים להחליף את גלנט? יש גם יש! למה הביזוי בצירוף מפלגה בגסיסה עם 4 מנדטים ועוד לתפקיד הבטחון? סער פרש מהממשלה בזמן מלחמה וחתר תחת רה״מ. וכולם כמו עדר שותקים.

“גם בלי גלנט יש לנו 63 מנדטים. אני צריכה לסמוך על סער? על יסוד חלקו ברדיפת נתניהו וחלקו במינוי מיארה?? אני סומכת על התדרוכים שישכנעו את אנשי הימין שסער הוא הפתרון”.

היא הוסיפה: “אדוני רה”מ במפלגת הליכוד יש אנשים ונשים נאמנות ונאמנים להחליף את גלנט. סער עסוק בפוליטיקה בזמן מלחמה ואין סיכוי שאני אעמוד מנגד מול נעיצת מסמר בארון קבורת ממשלת הימין”.