המתנקש בטראמפ: בעל עבר פלילי, תומך באוקראינה ושונא ישראל

ראיין ווסלי בות', בן 58 מהוואי, הוא החשוד בניסיון ההתנקשות במועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית והנשיא לשעבר במועדון הגולף בפלורידה • הקדיש את השנים האחרונות במאמץ לגייס לוחמים וכסף להגנה על אוקראינה
חרדים 10
י"ג אלול התשפ"ד / 16.09.2024 10:14

ראיין ווסלי רות’, בן 58 מהוואי, הוא החשוד בניסיון ההתנקשות אתמול בפלורידה, במועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ.

ב’וושינגטון פוסט’ דווח, כי רישומים ציבוריים מציגים אישומים פליליים נגד רות׳ בגין שני אירועים נפרדים שהתרחשו בשנת 2002. בראשון – נאשם רות’ באחזקת נשק בלתי קונבנציונלי. במקרה השני – התבצר בבניין במשך כשלוש שעות כשהוא חמוש, ולאחר מעצרו אף הודה שנהג ללא רישיון.

לפי הדיווחים, רות’ הקדיש את השנים האחרונות במאמץ לגייס לוחמים וכסף להגנה על אוקראינה, ואף כתב ספר על מאמציו.

רישומים ציבוריים הראו כי הוא מתגורר בהוואי, ומקושר לאישה בשם קתלין שאפר, שפרסמה בשנת 2022 באתר גיוס ההמונים GoFundMe, קמפיין לתמיכה בארוסה ריאן – שעצר את חייו כדי לנסוע לקייב ולתמוך באוקראינה.

בשנה שעברה התראיין לעיתון הניו-יורק טיימס וסיפר על האמריקנים המנסים לסייע לאוקראינה.

רות’ לא פרסם פוסטים בחשבון שלו ברשת החברתית X בשנה האחרונה, אך בעבר מתח לעתים קרובות ביקורת על פוליטיקאים, בהם טראמפ והנשיא הנוכחי ג’ו ביידן. מהפוסטים שלו עולה כי הוא הצביע ב-2016 לטראמפ אך מאז שינה את דעתו וטען שטראמפ “אכזב אותו”.

רות’ הוא גם מבקר חריף של ישראל והאשים אותה ב”גניבת פלסטין”.

רות’ הגיע אתמול (ראשון) בצהרים  למתחם שמחוץ למועדון הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ’ שבפלורידה, כשהוא מצויד ברובה סער AK47 – קלצ’ניקוב, עם כוונת, שני תרמילים ומצלמת גו-פרו,  ולפי החשד  נערך לירות עליו ממרחק 450-350 מטר .

סוכני השירות החשאי ירו לעבר רות’ ומאוחר יותר עצרו אותו.

מדובר בניסיון ההתנקשות השני בטראמפ בתקופה של כחודשיים. בפעם הקודמת הגיע המתנקש תומאס מת’יו קרוקס, בן 20 מפנסילבניה, לעצרת שקיים טראמפ בפילדלפיה, ירה לעברו ופגע באוזנו. קרוקס נורה למוות בידי סוכני השירות החשאי.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות