ההתפכחות של הבכיר מ’העבודה’: “הסתבר שבהתנתקות נפלנו בפח”

חרדים 10
|
י"ג אלול התשפ"ד / 16.09.2024 09:57
ח”כ לשעבר אלי גולדשמידט, מבכירי מפלגת העבודה, בראיון: “ככל שנתנו יותר לפלסטינים חטפנו חזק יותר. האמנתי בדרך הזו, מסתבר שטעינו” • “מבין שזה מאוד קשה לעשות חשבון נפש ולומר שטעית עשרות שנים לאחור. אבל אם לא אעשה חשבון הנפש – אמשיך לחיות באשליה מטומטמת”

ח”כ לשעבר אלי גולדשמידט, שהיה ח”כ בכיר במפלגת העבודה בשנות ה-90, מודה בראיון שהעניק לשרון גל בערוץ 14, כי במבט לאחור ההתנתקות מרצועת עזה, בה תמך בזמן אמת, היתה טעות שהביאה להתעצמות חמאס ולטבח ב-7 באוקטובר.

גולדשמיט, שכיהם בזמנו כיו”ר ועדת הכספים, אמר: “ההתנתקות היתה טעות בדיעבד. אני בזמנו תמכתי גם בהסכמי אוסלו וגם בהתנתקות. מאוד לא אהבתי את חוסר האמפטיה למתיישבים. הסתבר שבהתנתקות נפלנו בפח. באותו רגע שעזבנו את עזה הם החלו לחפור מנהרות”.

הוא הוסיף: “נתנו להם את זה במתנה כי אם היינו נשארים שם זה לא היה קורה. ככל שנתנו יותר והלכנו לקראתם יותר – חטפנו חזק יותר. אני איש תנועת העבודה וצמחתי בה, האמנתי בדרך הזו, אבל מסתבר שטעינו. זו האמת.

“מסתבר שאי אפשר לחיות איתם בשלום. בשבעה באוקטובר קיבלנו את ההוכחה בפנים. יש המון אנשים במחנה שלי שמדחיקים את זה. אני מבין שזה מאוד קשה לעשות חשבון נפש ולומר שטעית עשרות שנים לאחור. אבל אם לא אעשה את חשבון הנפש הזה אמשיך לחיות באשליה מטומטמת”.

גולדשמיט פרסם בימים האחרונים סרטונים בהם הודה גם בטעות של ‘הסכמי אוסלו’.

עוד בנושא:

ח”כ לשעבר מ’העבודה’ על ‘אוסלו’: ‘כמה התפתנו, כמה הלכנו שולל’