המלצת אלוף פיקוד הצפון: תפיסת שטח חיץ בדרום לבנון

האלוף אורי גורדין המליץ על המהלך בדיונים סגורים לאחרונה • הנימוק: רבים מלוחמי 'כוח רדואן' נהרגו או נמלטו מהאזור, וכ-80 אחוזים מהאוכלוסייה האזרחית עזבה גם היא - כך שנוצרו תנאים שיאפשרו לצה"ל לבצע מהלך שכזה בזמן לא רב • דובר צה"ל: "לא נתייחס לדיונים סגורים"
יוני גרין
י"ג אלול התשפ"ד / 16.09.2024 09:30

מפקד פיקוד הצפון, האלוף אורי גורדין, המליץ בדיונים סגורים שהתקיימו לאחרונה לאפשר לצה”ל לכבוש שטח חיץ ביטחוני בדרום לבנון – שיהיה בשליטה ישראלית. כך מדווח הבוקר (שני) אמיר אטינגר ב’ישראל היום’.

על פי הדיווח, גורדין הסביר כי נוצרו תנאים שיאפשרו לצה”ל לבצע מהלך שכזה בזמן לא רב, שכן רבים מאנשי כוח רדואן, יחידת העלית של חיזבאללה, אשר היו פרוסים סמוך לגדר הגבול, נהרגו במהלך 11 חודשי קרב ההגנה של צה”ל או ברחו צפונה.

בנוסף, התרחשה גם עזיבה משמעותית של האוכלוסייה האזרחית מהכפרים של דרום לבנון וכעת ההערכה היא כי מתגוררים שם כ-20 אחוזים בלבד מהתושבים שגרו שם ערב 7 באוקטובר.

ירידה שכזו בכמות האוכלוסייה תאפשר לצה”ל לבצע באופן פשוט ומהיר יותר תמרון מסוג זה.

מטרת המהלך היא להסיר את האיום ולהרחיק את כוחות חיזבאללה, כך שלא יהוו איום על תושבי הצפון, אך גם כדי להשיג מנוף לחץ להגעה להסדר קבע – שכן לחיזבאללה תהיה מוטיבציה להגיע להסדר כדי להסיג לאחור את צה”ל.

מהלך שכזה הוא למעשה פתיחה במערכה משמעותית ורחבה מול חיזבאללה, שלא ברור אם ניתן יהיה באמת לשלוט בכך שלא תארך זמן רב ולא תתפתח למלחמה אזורית כוללת.

הקבינט המדיני-ביטחוני עתיד להתכנס היום ולדון בצעדים הבאים בזירה הצפונית.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “לא נתייחס לשיח בדיונים סגורים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות